معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی همدان گفت: همدان نیاز به افزایش مرکزهای تخصصی و آموزشی دارد.

ضرورت افزایش مراکز آموزشی و تخصصی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن ذر آیین گرامیداشت روز ملی سینما و گشایش چهارمین هفته فیلم و عکس همدان با اشاره به اینکه بدنبال این موضوع هستیم که مراکز آموزشی و تخصصی را در همدان افزایش دهیم افزود: برای هر حوزه تولید فرهنگی، سه الگو اساسی ومهم را باید مد نظرقرار داد که نظارت،حمایت و محتوا عوامل تشکیل دهنده در حوزه تولید است.
وی اظهار داشت: باید نیاز مخاطب را در تولید محصولات فرهتگی ذر نظر داشته باشیم و اگر به تقاضای جامعه توجه نشود به خطا خواهیم رفت و در نهایت تولیدات نمیتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
فروتن ادامه داد:اگر بتوانیم در حوزه آموزش به نیازها توجه ویژه ای داشته باشیم و در این مسیر برنامه ریزی لازم را انجام دهیم گام موثری ذر اینباره برداشته خواهد شد و تولیدات هم میتواند مفید واقع شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه هنر برای مردم است خاطر نشان کرد: برای موفقیت بیشتر باید شرایط جامعه را مد نظر قرار داد.

وی به بیان سابقه سینما در استان پرداخت و بیان داشت: وجود سالن سینما در همدان قدمتی 95  ساله دارد اما این در حالیست که در تولید محصولات مطلوب، سابقه غنی نداریم و این یک ضعف محسوب می شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه هفته‌ فیلم و عکس روزهای سرشار از هیجان با هم بودن و یکدلی است بیان کرد: شاید به همین دلیل باشد که تاثیر چنین برنامه هایی بر رشد  تفکر و توانمندی فیلم سازان و عکاسان عمیق تر و ماندگار تر از جشنواره هایی است که هر ساله با جوایز بی شمار عزم بر درجه بندی هنرمندان دارند.

حبیب الله حیدری بیان داشت: این هفته‌ها برای هنرمندانی است که در فضایی ساده و به دور از رقابت و هیاهو، ارتباط و تلاش را تجربه می‌کنند.

وی افزود: چهارمین هفته فیلم و عکس همدان در هم نشینی با روز بزرگ سینما تلاش صادقانه قلبی و شبانه روزی فیلم سازان وعکاسانی است که در وجود هر کدامشان جواهری از هنر و تخصص نهان شده است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.