مشاور عالی ریاست دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: هدف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شغل افرینی و تربیت نیروی فعال فنی در کشور است.

شغل آفرینی، هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جواد فرهودی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علمی کاربردی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کابردی به عنوان دانشگاهی شغل محور و کار افرینی، محور اصلی نظام مهارتی کشور و پایه گذار نظام ملی، مهارت و فن آوری شناخته شده است افزود: هدف  این دانشگاه ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های فنی وگسترش علم ودانش و تربیت دانشجویان متخصص در امر فن آوری است.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه خود یکی از بنیانگذاران دانشگاه علمی کاربردی بودم قرار بر این بود که در کشور بنگاه آموزش عالی، مهارتی وشغل آفرینی ایجاد کنیم که این ایده برای مدتی انجام شد و پس از آن متوقف شد.

این مقام مسئول بیان کرد: بدنبال این موضوع هستیم که دانشجویان  این دانشگاه از مزبت هایی همچون تخفیف 50 درصدی در پرداخت هزینه و مزیت های انتفاعی هم چون سایر دانشگاه ها بهره مند شوند.

مشاور عالی دانشگاه علمی کاربردی کشور عنوان کرد: یکی از کارهای جدیدی که تیم مدیریت جدید مدنظر قرار داده است شناسایی استادان ونخبگان متخصص فنی با نظارت برانجام کار های آنها است.

وی گفت: ما باید افرادی را تربیت کنیم که مهارت های خود رادر راه خدمت به مردم ارائه دهند.

فرهودی خاطرنشان کرد: ایجاد عده ای بعنوان عوامل رقابتی در بین دانشجویان یکی از مشوق های تحصیلی در این دانشگاه خواهد بود .

وی افزود: برگزاری کار گاه ها وجشنواره ها نیز باید برای رقابت بین دانشجویان ایجاد شود.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات یک سال و نیم کیانوش بهرهی رییس سابق دانشگاه علمی کاربردی استان تجلیل و محمود تعجبی به عنوان رئیس جدید این دانشگاه  معرفی شد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.