کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز همدان گفت: نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور ۲۲ شهریور در مسجد جامع این شهر اقامه می شود.

اقامه نماز عید سعید قربان در مسجد جامع همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن کرمی اظهار داشت: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سید هاشم موسوی امام جمعه موقت همدان برگزار می شود.

وی افزود: در تعالیم دینی چهار روز است که به عنوان عید تعیین گشته است که عبارتند از: عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه، در این میان عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ مسلمین به شمار می‌رود به نحوی که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد اختلاف نبوده و همه فِرَق مسلمین این روز را عید محسوب می‌کنند.

وی در ادامه  اظهار داشت: این روز، روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.

 کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز همدان ادامه داد: از جمله آموزه‌های اسلام برای تکامل و رشد انسان‌ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند یگانه است به این معنا که انسان، همه دارایی‌ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در طریق بندگی هزینه کند.

 کرمی  با اشاره به اثر برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی در فرهنگ‌سازی جامعه اضافه کرد: امروز کشور ما با آسیب‌های اجتماعی فراوانی از جمله طلاق، اعتیاد، بدحجابی و بی‌حجابی، مواجه هستیم اما از آنجا كه دین اسلام، كامل‌ترین و جامع‌ترین دین است می‌توانیم با استفاده از آموزه‌های این دین برای رفع این آسیب‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار