مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج کشور است و با داشتن استعدادهای درخشان در این رشته، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رسول منعم در مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج زیر 8 و 10 سال کشور اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کشوری نشانگر وجود امنیت پایدار و رفاه اجتماعی است و آثار بسیار سازنده ای نیز در تعامل و مبادلات فرهنگی میان ملت ها دارد و بسیاری از تیم های شرکت کننده در مسابقات ابن سینا که قبل از ورود به ایران نگاه دیگری به کشور ما داشتند نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند.

وی افزود: هیات شطرنج با دعوت از استاد قائم مقامی و برگزاری کلاس های آموزشی و مسابقات جام ابن سینا یکی از هیات موفق استان محسوب می شود و امید است شطرنج بتوانند سال به سال به پویایی بهتری برسد.

منعع اظهار کرد: هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج کشور است و با داشتن استعدادهای درخشان در این رشته، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

این مسئول در خصوص تاثیرات میربانی در ورزش استان گفت : موضوعي كه امروزه از اهميت ويژه اي برخوردار است، تأثير ورزش و گردشگري بر اقتصاد كشورهاست و برگزاري تورنمنت هاي ورزشي در سطح بالاي بين المللي تحولات عظيم اقتصادي، ورزشي، فرهنگي و اجتماعي براي استان به ارمغان مي آورد .

وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کشوری نشانگر وجود امنیت پایدار و رفاه اجتماعی است و آثار بسیار سازنده ای نیز در تعامل و مبادلات فرهنگی میان ملت ها دارد و بسیاری از تیم های شرکت کننده در مسابقات ابن سینا که قبل از ورود به ایران نگاه دیگری به کشور ما داشتند نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند.


منعم گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی نشانگر وجود امنیت پایدار و رفاه اجتماعی است و آثار بسیار سازنده ای نیز در تعامل و مبادلات فرهنگی میان ملت ها دارد و بسیاری از تیم های شرکت کننده که قبل از ورود به ایران نگاه دیگری به کشور ما داشتند نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به برگزاری موفق مسابقات شطرنج این سینا همدان در همدان اشاره کرد و گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد شطرنج استان با حضور نمایندگان بیش از ۱5 کشور به نحور احسن برگزار شد و هر سال به دنبال این هستیم تا این مسابقات را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کنیم

منعم ادامه داد: برگزاری هرچه مطلوب این مسابقات فرصتی مناسب برای نشان دادن توانمندی برگزار کنندگان و ایجاد زیر ساخت های مناسب در استان همدان بود و مطمئنا ورزشکاران و مهمانان داخلی و خارجی پس از پایان دیدارها با خاطرات خوش استان را ترک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: استان با میزبانی های شایسته و مطلوب رویدادهای مختلف بین المللی و کشوری به خصوص در رشته شطرنج توانسته چهره استان را بین المللی تر کند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.