همزمان با روز عرفه، مراسم دعای عرفه در جوار سه شهید گمنام در خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان با بیان اینکه امسال قرار است مراسم برائت از مشرکین با حضور شهیدان تازه تفحص شده در سراسر کشور برگزار شود، افزود: ۲۱ شهریورماه و روز عرفه، پیکر مطهر سه شهید گمنام وارد استان می شود.

احیاء محمد امیری، با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در بجنورد عصر ۲۱ شهریورماه و در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود، گفت: یکی از شهدای گمنام پس از ورود به استان و برگزاری آئین استقبال به مصلای امام خمینی(ره) بجنورد منتقل می شود.

وی اظهارداشت: طبق برنامه قرار است پیکر مطهر یکی از این شهیدان به شهرستان اسفراین و یک شهید دیگر هم به شهرستان شیروان به منظور برگزاری آئین عرفه و مراسم برائت از مشرکین منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود: با توجه به اینکه امسال مردم ایران از حضور در حج ابراهیمی محروم شدند، مراسم برائت از مشرکین همزمان با برگزاری دعای عرفه و با حضور شهدای گمنام برگزار می شود و در شهرستان هایی که پیکر شهدای گمنام منتقل نمی شود؛ دعای عرفه در جوار گلزار شهدا برگزار می شود.

امیری گفت: پیکر این شهیدان گلگون کفن پس از برگزاری مراسم برائت از مشرکین جهت شناسایی به تهران منتقل می شود.

گفتنی است: مراسم برائت از مشرکین همزمان با زمزمه دعای عرفه در استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور با حضور 110 شهید تازه تفحص شده و تعدادی از شهدایی که هنوز شناسایی نشده‌اند، برگزار می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.