هم زمان در کشور و استان هااتاق فکر کاریکاتور راه اندازی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، داور هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتورگفت : یکی از نخستین گام‌ها در راستای بهبود وضعیت هنر کاریکاتور و هنرمندان فعال در این رشته راه‌اندازی اتاق فکر کاریکاتور در کشور و مراکز استان‌ها است.

سجاد رافعی با بیان اینکه هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور استان با موضوع ناب نفوذ و با محورهای مختلف نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... برگزار شد، افزود: موضوع جشنواره و پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر متولیان برگزاری آن سبب شد تا در این جشنواره شمار زیادی کار خوب با ایده و طرح مناسب از سوی هنرمندان ارائه شود.

وی به رشد روزافزون هنر کاریکاتور در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: کاریکاتوریست‌های ایرانی جزء بهترین‌های دنیا بوده و قدرت طراحی و استعداد بالایی دارند که این توانمندی در هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» هم به منصه ظهور رسیده است.

وی یکی از وظایف داوران جشنواره فیلتر کردن کارهای تکراری و مشابه عنوان کرد وگفت : در جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» هم برخی آثار از نظر طرح و ایده مشابه بودند اما در بین آثار منتخب برای نمایشگاه، کتاب و اختتامیه جشنواره هیچ اثر مشابهی وجود ندارد.

رافعی به توسعه تکنولوژی و افزایش ارتباطات در دهکده جهانی، فضای کارتون و کاریکاتور دنیا به هم نزدیک شده استاشاره کرد و گفت : درنتیجه با آمیختگی فرهنگی ایجاد‌شده، سوژه‌ها هم در دسترس همه قرار می‌گیرند و برخی مواقع در جشنواره‌های هنری کارهای مشابه ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد :110 اثر منتخب جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» در قالب کتاب جشنواره منتشر شده و 170 اثر منتخب هم با راه‌یابی به بخش نمایشگاه، هم‌زمان با مراسم اختتامیه، به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.

گفتنی است: اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ»، 27 شهریورماه امسال برگزار و در آن از 13 هنرمند منتخب این جشنواره تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.