هر ایرانی که فیلمسازی بلد باشد و با خلاقیت فیلمی خوب بسازد، فیلم ملی ساخته است.

خسرو سینایی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعریفش از سینمای ملی گفت: همیشه گفتم اول باید سینمای ملی را معنی کنیم. به نظرم هر ایرانی که فیلمسازی بلد باشد و با خلاقیت فیلمی خوب بسازد، فیلم ملی ساخته است. اینکه بگوییم این فیلم موید سینمای ملی است، معنا ندارد.

وی افزود: در واقع طی پنجاه سالی که در سینما کار کردم، سینما جایگاه با ارزشی در جامعه ما پیدا کرده است. اما در کل فیلساز باید خودش را در قبال آثار تولیدی و در برخورد با مخاطب مسئول بداند تا به رسیدن به سینمای ملی کمک بیشتری کند. البته  زیاده روی در برگزاری جشنواره ها را توصیه نمی کنم؛ چون بسیاری از این بودجه‌ها را می‌توان صرف ساختن سالن های با کیفیت، تربیت نیروهای مستعد سینما و ... تا زیر بنای های سینما محکمتر شود.

سینایی خاطرنشان کرد: یک ایرانی زمان ساخت فیلم نگاه و روحیه ایرانی دارد. مگر اینکه بخواهد ادا در بیاورد که چیز دیگری از آب در می آید. ایران هزار نمونه آدم دارد که خوشبختانه در کنار هم و در راستای فرهنگ کلی سرزمینمان زندگی می کنند اما هرکدام با یک نگاه رفتار می کنند و با دیگری متفاوت هستند. پس با اینکه شابلونی بگذاریم و بگوییم که این ایرانی و آن ایرانی نیست، مخالفم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار