برخی دنبال همکاری با جنایتکاران سعودی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر با بیان اینکه برخی دنبال همکاری با جنایتکاران سعودی هستند گفت: دستگاه دیپلماسی حادثه منا را با جدیت پیگیری کند.

هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) افزود: تربیت جامعه به وسیله قرآن و معارفی که در ادعیه که از طریق اهل‌بیت علیهم‌السلام وارد شده میسر است.

وی به در پیش بودن روز عرفه اشاره کرد و گفت: یکی از آن مقاطعی که بُرد این اسلحه بیشتر است و در اجابت سرعت دارد، ‌روز عرفه است، حتی تعبیر امام باقر(ع) این است که روز عرفه، روز دعا و درخواست از خداوند است، یعنی در این مقطع زمانی به ویژه سرعت اجابت دعا بیشتر است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی ماهشهر به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‏‌الله الحرام و مسلمانان سراسر عالم اشاره کرد و افزود: پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‏‌الله الحرام، پیامی حکیمانه، راهنمایی‏ کننده و در عین حال پر سوز بود.

هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام بر جنبه‏‌های مختلفی از جنایات سعودی‏‌ها در عربستان تأکید کردند و امت اسلامی را به برداشتن گامی اساسی در مقابله با این جنایات و پیدا کردن راهی برای آزادی حرمین شریفین از دست این طاغوت‏‌ها فرا خواندند، ایشان در این پیام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین‏‌المللی خواندند.

وی افزود: معظم‌له با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت‌ها و ملت‌های اسلامی تأکید کردند که جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید حاکمان سعودی را به ‏درستی بشناسند و به ‏خاطر جنایاتی که در گستره‏ جهان اسلام به ‏بار آورده‏‌اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسأله‏ حج بکنند.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر با بیان اینکه برخی به‏ دنبال همکاری با جنایتکاران سعودی هستند، گفت: برخی افراد از راه امام خمینی(ره) خارج شده‏‌اند، نه آمریکا را شیطان بزرگ می‏‌دانند و نه برایشان مهم است که حاکمان سفاک سعودی در خون ملت یمن و کودکان یمن و بحرین شنا می‏‌کنند.

هاشمی افزود: این خائنان یا جاهلان حتی توجه ندارند که با این سخنان خود زمینه تقویت جریان‏‌های ضد مردمی در کشور و برهم خوردن امنیت داخلی را فراهم و زمینه تضعیف امنیتی کشور را ایجاد می‌کنند، آیا از این حرف‌های نامربوط این افراد چیزی غیر از ضعف نظام اسلامی حاصل می‏‌شود؟

وی گفت: مسلم است که اگر دشمنان تروریست ما که از عربستان و آمریکا تغذیه می‏‌شوند، در ایران اسلامی احساس ضعف کنند، شروع به بمب‏‌گذاری و عملیات‏‌های تروریستی در کشور خواهند کرد، این افراد که از آرمان‏‌های امام و انقلاب فاصله گرفته‌‏اند آیا برای خون مردم ایران نیز ارزش قائل نیستند و حاضرند در ازای به خطر افتادن جان مردم ایران و ایجاد خطرات امنیتی به نفع آمریکا و حکام سعودی پیشنهاداتی بدهند؟

خطیب جمعه شهرک طالقانی ماهشهر همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدای منا اشاره کرد و افزود: ‌دیدار خانواده‏‌های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب و سخنان صریح و روشن معظم‌له در بیان جنایات و خیانت‏‌های آل‏‌سعود در عربستان بیان‏گر سیاست انقلابی و نگاه صحیح به تحولات منطقه است.

هاشمی گفت: در برابر کسانی‏ که تصور می‏‌کنند با خائنان منطقه و جانیان حاجی‏‌کش می‏‌شود کنار آمد و دنبال دست دوستی دراز کردن به سوی قاتلان حاجیان ایرانی و مسلمان هستند، رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند که آل‏‌سعود صلاحیت اداره حج و مکه و مدینه را ندارد و باید برای اداره حرمین شریفین اقدامی از سوی ملت‏‌های مسلمان صورت بگیرد.

وی افزود: مسأله دیگر، رفتار حاکمان سعودی بعد از وقوع جنایت منا بود، این فرعون ‏مسلکان حتی به خود زحمت یک عذرخواهی را ندادند و حتی پس از برگزاری ایام حج، به مسؤولان برگزاری حج خود که چنین افتضاحی را به‏ بار آورده بودند و بیش از 7 هزار زائر خانه خدا را کشتار کرده بودند، جایزه دادند و از توان و تدبیر آن‏ها تشکر نیز کردند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی ماهشهر گفت: متاسفانه در حال حاضر نحوه و شیوه زندگی مدرن به یک معضل جدی علیه خانواده تبدیل شده است، فردگرایی مدرنیستی و لذت‏‌طلبی و رفاه‌‏زدگی حاصل از آن در کنار دیگر عوامل قدیمی مانند مشکلات فرهنگی و اقتصادی زمینه‌‏ساز بحران در خانواده‏‌ها شده و آمار طلاق و جدایی رسمی و یا بحران‏‌های عاطفی در خانواده‌‏ها را افزایش داده است.

هاشمی افزود: علاوه بر این، زندگی مدرن و اخلاقیات و هنجارهای بعضا ناهنجار آن باعث شده است که میزان گرایش به خانواده و تشکیل آن کاهش یابد و سن ازدواج بالا برود و میل به تشکیل یا حفظ خانواده در نسل‏‌های جدید کمتر شود.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که خانواده سالم و اسلامی نیز تقویت‏ کننده و مستحکم‏ کننده بنای جامعه اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.