باید به دشمن فهماند که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر گفت: باید به دشمن فهماند که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت سالروز شهادت جانسوز امام جواد (ع) افزود: نماد مقاومت و هجوم در برابر هجمه نرم دشمنان اسلام، امام جواد(ع) بود که بخش بزرگی از زندگانی خود را همزمان با مامون به‏ سر برد.

وی گفت: مأمون به‏ منظور کسب پیروزی نهایی و قطعی بر اندیشه شیعی امامی، چه در زمان امام هشتم و چه در زمان امام جواد(ع) کوشش‏‌های فراوانی را به‏‌عمل آورد.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر افزود: مامون پس از آن که اشتباه گذشتگانش را نسبت به رفتار با ائمه اهل بیت تجربه کرده، سعی کرد که با آنان با روش نو و در نوع خود بی‌نظیر که در پس آن نیرنگ سخت‏‌تر و توطئه بزرگتر نهفته بود، رفتار کند.

هاشمی با بیان اینکه امام جواد (ع) نمونه بارزی از مبارزه در مقابل هجوم نرم دشمنان اسلام است گفت: تشکیل جلسات، مباحثه‏‌های علمی و دعوت از فقه‌ها و متکلمین و عالمان نامدار، برای بحث و جدل علمی، بدین منظور بود که چه امام رضا و چه امام جواد (ع) را که خردسال هم بود، حداقل در یک مسأله علمی شکست دهند و بدین ‏ترتیب بزرگترین منبع و مصدر مشکلات و خطراتی که مأمون و دیگر حاکمان غاصب را تهدید می‏‌کند، از میان بردارد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اینکه پی‏گیری مطالبات رهبر معظم انقلاب یک وظیفه است افزود: رهبر معظم انقلاب به‏ عنوان یک فقیه اسلام‏ شناس و مرجع تقلیدی که عالی‏‌ترین سطوح دفاع از اسلام در عرصه سیاست و اجتماع را برعهده دارند، به‏‌طور معمول با توجه به درایت و روشن‏‌بینی خود، بر مسائلی تأکید و نکاتی را به جامعه اسلامی و از جمله ملت شریف ایران و مسؤولان کشور متذکر می‏‌شوند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاهی کلان‏‌نگر و ذهنی منسجم دارند گفت: ایشان منظوم‌ه‏ای منسجم از تفکرات را برای پی‏‌ریزی تمدن نوین اسلامی و شکل‏‌گیری امت اسلامی در نظر دارند، این نگاه و این مبانی باعث می‏‌شود که مطالبات رهبر معظم انقلاب را مسائلی مقطعی و کوتاه‏ مدت نبینیم و به آن‏ها به‏ صورت توصیه‏‌هایی اجرایی و اداری ننگریم.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به الگو قرار دادن زندگی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تاکید کرد و افزود: متاسفانه خانواده‏‌های ایرانی این ‏‌روزها درگیر معضلات زیادی هستند، از افزایش سن ازدواج و تمایل به تجردگرایی گرفته تا لذت‏ جویی و تنوع ‏طلبی، پیمان‏‌شکنی، نارضایتی از زندگی زناشویی، طلاق‌‏های عاطفی و آمار بسیار بالای طلاق، مشکلاتی که در پس‏ زمینه تمام آن‏ها تکنولوژی‏‌زدگی در دنیای مدرن جا خوش کرده است.

وی گفت: به ‏همین‏ دلیل است که گفته می‏‌شود در ازدواج، موانع فرهنگی مهم ‌تر از موانع اقتصادی است، موانع فرهنگی عمیق‌‏تر و اساسی‏‌تر از سایر موانع است، از سوی دیگر، بسیاری از آسیب‏‌ها ریشه در سبک همسرگزینی دارد، نرخ بالای طلاق در سه ساله اول زندگی نشان می‏‌دهد که ملاک انتخاب همسر درست نیست و نمی‏‌تواند تضمین ‏کننده زندگی زناشویی باشد.‏

خطیب جمعه شهرک طالقانی با ارائه آماری از طلاق زوجین در جامعه افزود: آمارهای رسمی نیز حکایت از طلاق روزانه 381 زوج در کشور دارد، یعنی هر ساعت 16 زوج در ایران از یکدیگر جدا می‏‌شوند.

هاشمی گفت: بررسی آمار طلاق در کشور نشان می‏‌دهد طی 10 سال گذشته روند صعودی به خود گرفته است، به‌طوری که به اعتقاد کارشناسان آمار طلاق در ایران به زلزله‌ای خاموش تبدیل شده است که هر روز در حال تکان دادن جامعه و بنیان خانواده‏‌ها است.

وی در پایان با تاکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه به بیان عوامل تحکیم بنیان خانواده پرداخت و افزود: عوامل فراوانی در تحکیم بنیان خانواده و سر زندگی آن مؤثرند که می‌توان به ایمان و فضیلت‏‌گرایی اعضای خانواده، وجود عشق، مهر و محبت میان اعضای خانواده، آشنایی کامل اعضای خانواده با حقوق و وظایف خود، مهرورزی، تفاهم و همکاری میان اعضای خانواده، وجود روحیه‏ صبر و پایداری و متانت در فراز و فرودهای زندگی اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.