اصلاح نظام بانکی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی امام جمعه شهر چمران گفت: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح نظام بانکی است.

هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با هیأت دولت افزود: در این دیدار نخستین و مهم‌ترین مطالبه رهبری حل مشکلات اقتصادی بود و معظم‌له این مسأله را مستلزم اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانستند.

وی گفت: دولت و مجلس باید با احساس تکلیف بیشتر و با وضع قانون مناسب گام مؤثری برای تحقق اقدام و عمل انجام دهند.

خطیب جمعه چمران افزود: امروز سلاح جنگی استکبار به سمت اقتصاد نظام نشانه رفته که باید هوشیارانه و مجاهدانه و با تحقق اقتصاد مقاومتی در برابر هجمه‌های آنان ایستاد.

هاشمی گفت: منتظر جاری شدن اقتصاد مقاومتی در رگ‌های اقتصادی کشور هستیم و باید از یک کشور مصرف کننده به کشوری تولید کننده تبدیل شویم.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی بدون ربا با ابراز تاسف از مشکلات عدیده نظام بانکی، افزود: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی را اصلاح نظام بانکی می‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران گفت: امروز اگر مطالبات بانکی عظیمی که دست چند نفر سرمایه‌دار کلان است بازگردانده و در قالب تسهیلات در اختیار واحدهای کوچک و خود مردم قرار داده شود کار و تولید رونق می‌گیرد، باید پول مردم در بانک‌ها باید به خود مردم داده شود نه آن‌را به گردن‌کلفت‌های اقتصادی دهند.

هاشمی افزود: اولویت دیگر رهبری در این جلسه فرصت و رفع تهدید فضای مجازی بود که هدف از تشکیل شورای عالی فضای مجازی نیز همین بوده است.

وی بر استفاده از ظرفیت عظیم حوزه و دانشگاه و مراکز تبلیغی برای محتواسازی و تاسیس مرکزی برای این امر تأکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.