یاسوج؛

برخورد قاطع دستگاه قضا با مخلان امنیت

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ظرفیت ها برای اجرای نظم باید به کار گرفته شود .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام مزارعی در شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان با بیان اینکه باید از همۀ ظرفیت ها برای ایجادامنیت در جامعه بهره گرفت گفت: قانون فضا را برای مخلان نظم ناامن می کند .

 وی افزود : اشراری که با اسلحه سرد مانند قمه و چاقو  موجبرعب در جامعه می شوند، محارب هستند و با آنان مطابق قانون برخورد قضایی می شود .


رئیس کل دادگستری استان به تبعید مخلان نظم عمومی به نقاط دور افتاده کشور اشاره کرد و افزود : با برخورد قضایی فضای عمومی برای این دسته از مجرمان ناامن شده است .


 وی همچنین با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر  توزیع مشروبات الکلی و مواد مخدر توسط تعدادی از متخلفان در استان گفت:  شناسایی این افراد در دستور کار قرار دارد و به زودی با آنها برخورد قضایی می شود.


حجت الاسلام مزارعی به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هم اشاره کرد و گفت:توجه به برقراری نظم و امنیت بعنوان مطالبه ی مهم جامعه و خانواده ها برای پیشگیری از آسیب ها ضروری است .


وی گفت: نظارت بر خوابگاه های دانشجویی و لزوم ممانعت از پذیرش افراد غیر دانشجو در این اماکن و همچنین تامین سرویس های خدماتی بسیار ضروری است .


رئیس کل داد گستری استان با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما خواستار تعین تکلیف گاز رسانی به خانوارهای ساکن در دو منطقۀ اراضی تعاونی فرمانداری در اکبر آباد و منطقه بلکو در 20 روز آینده شد

.

علی لدنی مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: با حمایت قضایی از مجموع حدود 13هزار انشعاب غیر مجاز آب و فاضلاب تا کنون بیش از 6هزار و 300 انشعاب غیر مجاز جمع آوری شده است .


تقوی نماینده حقوقی شرکت برق استان نیز گفت: هم اکنون 17 درصد انرژی برق توسط متخلفان تلف می شود که با تمهیدات اندیشیده شده این میزان تا پایان امسال به کمتر از سیزده درصد کاهش می یابد .


وی همچنین از وجود سه هزار پرونده ی سوء استفاده از انرژی برق در شورای حل اختلاف و دیگر مراجع قضایی خبر داد و گفت:به منظور جلوگیری از سوء استفاده متخلفان تاکنون 61 کیلومتر کابل خود نگهدار نصب و سیم مسی از مسیر شبکه ها جمع آوری شده است .

صیدالی مدیر عامل شرکت گاز استان هم با مثبت ارزیابی کردن شیوه های حمایتی ادارات خدمات رسان در جمع آوری انشعاب های غیرمجاز خواستار برنامه ریزی برای گاز رسانی به ساکنان حاشیه نشین شهر یاسوج در دو منطقۀ اراضی تعاونی فرمانداری در اکبر آباد و منطقه بلکو با بیش از 50 خانوار شد .


هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان به برنامه های آموزش و پرورش برای استقبال از دانش آموزان اشاره کرد و گفت: با تدوین برنامه های پیشگیرانه، فضایی مملو ازنشاط و سلامت روحی برای دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو فراهم می شود .


متقیان مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم  گفت: این اداره کل مصمم است تا از ادامه فعالیت عمرانی دستگاه هایی که اصول ایمنی و استاندارد سازی را رعایت نمی کنند جلوگیری کند.


در این نشست  وضعیت استاندارد سازی در استان به ویژه ساختمان ها، مهد های کودک ها، آسانسور و شهر بازی و همچنین بررسی زمین تعیین شده برای آرامستان در شهر سی سخت و انشعاب های غیر مجاز مورد بحث قرار گرفت.


د ر این نشست نمایندگان نیروی انتظامی و سپاه آمادگی خود را برای تامین امنیت و نشاط عمومی جامعه اعلام کردند .



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.