مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان به لحاظ جذب اعتبارات صنایع دستی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به کسب رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات صنایع دستی گفت: سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان اعتبارات صنایع دستی استان جذب و به فعالان این عرصه پرداخت شد.

محمود باقری افزود: امسال نیز حدود 5 میلیارد تومان به بخش صنایع دستی استان تخصیص یافت که برای رونق اشتغال در این بخش به هنرمندان صنایع دستی پرداخت می‌شود.

باقری همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی از 20 تا 26 شهریور در شهر یاسوج گفت: ۸ استان کشور برای حضور در نمایشگاه سراسری صنایع دستی که به میزبانی شهر یاسوج برپا می‌شود اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: این نمایشگاه به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل هنرمندان استان در زمینه صنایع دستی برپا می‌شود.

باقری ادامه داد: تاکنون استان‌های البرز، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، اصفهان، فارس، کرمانشاه و ایلام برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در سالن شرکت مخابرات استان واقع در شرف‌آباد برپا می‌شود.

باقری افزود: در این نمایشگاه سوغات محلی، دست بافته های سنتی عشایر، آداب و رسوم مردم همراه با اجرای آیین‌های سنتی استان برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی صنایع دستی را از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر عنوان کرد و ادامه داد: صنایع دستی با گذشت زمان نه تنها بی‌ارزش نمی‌شود بلکه هر چه زمان بیشتری از تولید آنها بگذرد بر ارزششان افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صنایع دستی استان در دو سال گذشته جهش خوبی در کشور داشته است، گفت: باید از ظرفیت‌های این بخش برای افزایش تولید و اشتغال در استان استفاده کرد.

باقری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هنرهای سیاه‌چادربافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی به فراموشی سپرده شده بود، افزود: با حمایت دولت بخشی از این هنرها احیا شد که به میزان زیادی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی مؤثر بوده‌اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.