مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش از رونمایی نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس خبر داد.

نادر منصورکیایی ، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش ،در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
 پیرامون برگزاری جشنواره نوجوان سالم و برنامه های آن گفت: این جشنواره هر ساله با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر  برگزار شده و دانش آموزان ، والدین و فرهنگیان می توانند  آثار خود را در دو محور خلاقیت های دانش آموزی و ابتکار مدرسه ای ارائه کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره 15 شهریور ماه در اصفهان برگزار می شود، ادامه داد: موضوعات پیشگیری از دخانیات و مصرف مواد مخدر ،جلوگیری از خشونت، در قالب هایی نظیر مقاله ، عکس ، فیلم کوتاه ، روزنامه دیواری و نقاشی ارائه می شود.

کیایی عنوان کرد: در این فعالیت بزرگ فرهنگی برای ترویج پیام های جشنواره در زمینه خودمراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و به ویژه اعتیاد برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تجلیل از دانش آموزان و همکاران فرهنگیان برگزیده در اختتامیه مراسم، یادآور شد: از راهنمای آموزش پیشگیری در کلاس درس و هم چنین نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ، رونمایی می شود.  

 مدیر کل سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم از سال تحصیلی گذشته، به تمامی دوره های تحصیلی تسری پیدا کرده، اظهار کرد:تعداد رشته های جشنواره ، از سه رشته در دوره اول به 11 رشته در دوره پنجم افزایش یافته هم چنین بخش های جشنواره از بخش دانش آموزی به دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات و تجارب مدرسه ای ( ویژه معلمان و همکاران فرهنگی ) گسترش یافته و تعداد آثار رسیده به پنجمین دوره جشنواره ، در مقایسه با دوره اول ، نزدیک به 100 برابرافزایش داشته است.

کیایی گفت : اکنون سطح جشنواره ، از سطح ملی در دوره اول برگزاری جشنواره ، به سطح ملی – استانی تعمیم یافته ، بطوری که علاوه بر اختتامیه کشوری ، 32 اختتامیه استانی در سطح ادارات کل آموزش و پرورش برگزار می شود همچنین در سال های گذشته ، حدود 30 درصد از مناطق آموزش و پرورش کشور نیز اختتامیه شهرستانی جشنواره را برگزار کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار