مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای نقد‌پذیری نسل آینده

یادگار امام گفت : مجلس دانش‌آموزی فرصتی مناسب برای تربیت دانش‌آموزان و آموزش روحیه نقد‌پذیری به آنها است.

مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای نقد‌پذیری نسل آیندهبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام و المسلمین‌ سید حسن خمینی در آیین افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی که در حرم مطهر‌ امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی تلاشی برای توجه به تمرین هم‌زیستی و احترام به نظرات افراد مختلف است گفت: در وجود هر انسانی ناهنجاری‌هایی وجود دارد که باید تربیت صحیح به آن ها شکل داد و دوران دبیرستان فرصتی مناسب برای تمرین این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از شخصیت افراد جامعه در دوران دبیرستان شکل می‌گیرد عنوان کرد: معلمان به طور کلی نظام تعلیم و تربیت باید بخشی از وظایف خود را به دانش‌آموزان منتقل کرده تا آن‌ها را با قبول مسئولیت به تمرینی برای مسئولیت‌پذیری در ابعاد بزرگتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین‌ سید حسن خمینی بیان کرد: آموزش و پرورش صرفا برای آموزش نیست و باید به تربیت بیش از آموزش پرداخته شود.

وی ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی این فرصت را ایجاد کرده تا دانش‌آموزان به تربیت مردم‌سالاری دینی بپردازند و مبتنی بر ارزش‌های دینی محیطی تصمیم‌گیری کنند.

یادگار امام در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در جامعه شاهد افرادی هستیم که نسبت به انتقاد ناراحت می‌شوند و ریشه آن را باید در دوران کودکی و نوجوانی دانست که جمع‌هایی نظیر مجلس دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای تمرین انتقاد پذیری و چگونگی نقد است در واقع این مجلس بستری مناسب برای تربیت هر چه بهتر دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

گفتنی است در این مراسم حمیدرضا کفاش معاون تربیتی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزاری چند دوره مجلس دانش‌آموزی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتخابات طی سه سال گذشته فصل مشترکی برای ارتقای روند تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: در مجلس این دوره 150 دانش‌آموز برگزیده شده که 5 نفر آن‌ها جزو اقلیت‌های مذهبی و 2 نفر از مدارس خارج از کشور و 3 نفر از دانش‌آموزان بنیاد‌های ویژه بودند که این مسئله نشان از همه‌گیری مجلس دانش‌آموزی در بین همه دانش‌آموزان کشور در سراسر دنیا دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار