جنگل کاری اقتصادی در تنها نهالستان کوشکن زنجان رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان تخریب جنگل های ایران از حمله مغول آغاز شد و در سه قرن گذشته به بالاترین حد خود رسید به طوری که در عهد قاجار حدود 130 هزار تن زغال از درختان جنگلی کشورمون تهیه و به خارج از کشور صادر می شد.

آقاجانلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: طبق مطالعاتی که فائو انجام داده است ارزش خدماتی که هرهکتار جنگل به انسان می دهد هرساله حدود هزار دلار می باشد.

وی با اشاره به اهمیت جنگل کاری در کشور افزود: متاسفانه در اثر برخی عوامل انسانی که بیشتر به علت بی توجهی گردشگران و بهره برداران و دامداران انجام می شود شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های کشور و همچنین مراتع استان هستیم.

گنج خانی معاون فنی منابع طبیعی استان نیز به سرانه فضای سبز کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه فضای سبز سرانه استان کمتر از هزار و 200 متر است.

حال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان این روز ها در صدد است تا جنگل های تخریب شده استان را با کمک و مشارکت خود مردم احیا کند.

نهالستان کوشکن تنها نهالستانی است که در زنجان سالانه با تولید بیش از یک میلیون و 300 اصله نهال در این طرح نقش آفرینی می کند.

جوان، مسئول نهالستان کوشکن با اشاره به افزایش تولید انواع مختلف گونه های نهال مثل زالزالک، سنجد، بادام، و پسته خاطر نشان کرد: در صورت حمایت و تامین اعتبار میتوانیم بیش از 5 میلیون تولید نهال داشته باشیم.

گفتنی است که طرح جنگل کاری اقتصادی علاوه بر این که منجر به افزایش سطح پوششی جنگل های استان می شود بلکه در کنار همه ی این ها به اقتصاد کشور هم کمک شایانی می کند.


انتهای پیام/ گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.