وزیر احیا و انکشاف دهات در سفر به ولایت بلخ در شمال افغانستان، پروژه ساخت تنگه تاشقرغان را افتتاح کرد.

کار ساخت تنگه تاشقرغان آغاز شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تنگه تاشقرغان اهمیت حیاتی و راهبردی بسیاری دارد و چند مرتبه نیز تا کنون در اثر جاری شدن سیلاب ها خسارات بسیاری را دیده است.  نصیر احمد درانی روز گذشته، ضمن آغاز عملیات ساخت تنگه تاشقرغان به خبرنگاران گفت که این پروژه به هزینه بیش از ۱۷۱ میلیون افغانی طی ده ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

‎وزیر احیا و انکشاف دهات در ادامه تصریح کرد:  که این تنگه به صورت آسفالت و به شکل زیربنایی با کمک مالی بانک انکشاف آسیایی توسط برنامه انسجام منطقه ایی این وزارتخانه تکمیل خواهد شد.

‎به گفته درانی این  پروژه شامل ساخت دیوارهای استنادی، جاده و تونل می باشد و با تکمیل این پروژه مشکلات حمل و نقل به ولایت های شمال کاملا حل خواهد شد.

‎از سویی هم، افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ  در اینباره می گوید که تنگه تاشقرغان اهمیت راهبردی زیادی دارد و به عبارتی نقطه اتصال مرکز و جنوب کشور به شمال می باشد.

حدید در ادامه افزود: که تنگه تاشقرغان در گذشته نیز یک بار ساخته شده است، اما به دلیل بی کیفیت بودن مصالح آن دوباره تخریب و از نو مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: اکنون که وزیر احیا و انکشاف دهات مسوولیت ساخت این تنگه را به عهده گرفته، امیدوار هستیم که این پروژه به شکل بنیادی و استاندارد ساخته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.