صدور احکام فوق العاده ویژه ایثارگری‌ فرزندان شاهد،اخذ مجوز استخدام 10 هزار نیروی آموزش و پرورش و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی از جمله مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
صدور احکام فوق العاده ویژه ایثارگری‌ فرزندان شاهد،اخذ مجوز استخدام 10 هزار نیروی آموزش و پرورش و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی،توسعه خدمات دندانپزشکی برای دانش آموزان ابتدایی و آغاز اجرای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از جمله مهم ترین رویدادهای هفته گذشته بوده است.

اخذ مجوز استخدام 10 هزار نیروی آموزش و پرورش

حسن حسینی مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش از اخذ مجوز برای استخدام 10 هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد.

وی اظهار کرد:‌ پس از اخذ مجوز باید سهمیه استان ها و شغل های مورد نیاز به تفکیک هر منطقه مشخص شود که این فرآیند در مراحل ابتدایی اجرا است.

صدور احکام فوق العاده ویژه ایثارگری‌ فرزندان شاهد

محمد حسین کفراشی‌مدیر کل سازمان امور شاهد و ایثارگران‌ وزارت آموزش و پرورش از صدور احکام فرزندان شاهد مشمول فوق‌العاده ویژه ایثارگری از هفته آینده خبر داد.

مدیر کل سازمان امور شاهد و ایثارگران‌ وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 15 هزار نفر مشمول طرح فوق‌العاده ویژه ایثارگران می‌شوند عنوان کرد: احکام آن‌ها مانند جانبازان و آزادگان از اول سال 95 در نظر گرفته شده است.

اولویت استخدام نیروهای پیش دبستانی

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از توجه به جذب نیرو در رشته‌های مختلف برای آزمون استخدامی و نگاه ویژه به پذیرش نیروهای پیش‌دبستانی خبر داد.

فاضل با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سعی دارد ثبت نام متقاضیان شهریور ماه به پایان برسد، عنوان کرد: تمامی شرایط آزمون مطابق سال گذشته است یعنی پذیرفته‌شدگان برای ورود به حرفه معلمی باید یک سال دوره مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده و پس از آن وارد بازار کار شوند.

وی همچنین به وضعیت استخدامی مربیان پیش‌دبستانی اشاره داشت و عنوان کرد: برای این افراد اولویتی در آزمون استخدامی در نظر گرفته می‌شود و فرآیند جذب آنها نیز مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد.

چاپ 5 درصد مازاد کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده

محی‌الدین بهرام محمدیان‌ رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش،با بیان اینکه در تولید و توزیع کتاب‌های درسی نهایت توجه و برنامه‌ریزی به کار گرفته شده گفت: بر اساس آماری که استان‌های سراسر کشور به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی ارائه دادند تعداد چاپ کتاب‌های درسی تعیین شده است.

وی بابیان اینکه برای اطمینان خاطر دانش‌آموزان تعداد بیشتری کتاب درسی چاپ شده گفت: بیشتر از 5 درصد نیاز دانش‌آموزان،کتاب چاپ شده است. 

آغاز اجرای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی

محمد حسن عظیم‌عراقی‌ معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی  از آغاز اجرای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی در کشور خبر داد.

وی عنوان کرد: افرادی که امسال برای ورود به مرکز پیش‌دبستانی در طرح سنجش شرکت کنند سال آینده نیاز مجدد به انجام این معاینات را ندارند.

زمان استیضاح فانی مناسب نیست

عباس سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص ضرورت استیضاح وزیر آموزش و پرورش و زمان انجام این مسئله از لحاظ عملکردی ایراداتی وارد است و مطالباتی در این خصوص باید انجام شود اما از نظر زمانی این مسئله مشکل دارد.

وی اظهار کرد: اکنون در سال آخر فعالیت وزیر آموزش و پرورش قرار داریم لذا استیضاح و جایگزینی سرپرست کمک چندانی در بهبود اوضاع این وزارت‌خانه نمی‌کند در واقع زمان در نظر گرفته شده برای استیضاح مناسب نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار