چالش در ارائه خدمات پزشکی طبیعی است/ابلاغ منشور حقوق بیمار به دانشگاه ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت بروز چالش در درصدی از خدمات پزشکی ارائه شده را امری طبیعی خواند.

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه پزشکی بیان کرد:بحث ثبت مشکلات پزشکی، عوارض دارویی و حوادث سلامت بیمار بسیار مهم است. در همین راستا معاونت درمان و آموزش برای بازآموزی و برگزاری دوره های مختلف در جهت ارتقا استانداردهای ارائه خدمات و تامین سلامت بیمار ،برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در همه جای دنیا ارائه خدمات با چالش رو به رو می شود. طبق گزارشی که این اواخر در یکی از نشریات بین المللی به چاپ رسید، یک سوم مرگ و میر در آمریکا به علت عوارض دارویی و خطاهای درمانی است.

لاریجانی با بیان حساسیت این موضوع در نظام ارائه خدمات ،افزود: در حوزه آموزش پزشکی با همکاری مرکز برنامه ریزی آموزشی دستورالعملی را تدوین کردیم که به زودی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می شود. ابلاغ این دستورالعمل در کاریکولوم ها و آموزش ها تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: تشکیل کمیته های رعایت حقوق بیمار در بیمارستان ها، ابلاغ چارچوب منشور حقوق بیمار به دانشگاه ها ،فعال شدن تیم اخلاق پزشکی و شورای عالی اخلاق از جمله اقدامات اخیر وزارت بهداشت در جهت کاهش خطاهای درمانی است.البته میلیون ها خدمت پزشکی در سال ارائه می شود که  بروز چالش در درصدی از خدمات، طبیعی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: می توان با افزایش آموزش های حرفه ای در گروه پزشکی ، توجه بیشتر به بیمارستان ها ، آشکارسازی برخی مشکلات به علت نقش آموزشی آنها  و گسترش آموزش های حین خدمت ،برای شناخت و کاهش عوارض گامی اساسی برداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار