در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

عملکرد ورزشکاران کشورمان در المپیک ریو قابل قبول بود

رئیس کمیته ملی المپیک ایران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما به بررسی عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو پرداخت.

عملکرد ورزشکاران کشورمان در المپیک ریو قابل قبول بودبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما به بررسی عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه عملکرد ورزشکاران کشورمان در المپیک ریو را در مجموع  قابل قبول خواند و گفت: به لحاظ تعداد دستیابی به مدال ها، این کاروان دومین کاروان المپیکی موفق کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. 

رییس کمیته ملی المپیک ایران اضافه کرد: مجموع مدال های ما در المپیک های پکن و آتن ۸ مدال بوده، بنابراین در المپیک ریو توانسته ایم به اندازه حضور در دو المپیک مدال کسب کنیم؛ اما اگر بخواهیم عملکرد ورزشکاران کشورمان را در تک تک رشته ها بررسی کنیم افت و خیزهای وجود داشته است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اینکه چرا تعددی در رشته هایی که بتواند برای ما مدال آور باشد نمی بینیم نیز بیان داشت: این موضوع نقطه ضعف ورزش ماست که نتوانستیم و در حال حاضر هم نمی توانیم سهمی از رشته های پر مدال داشته باشیم اما حرکت ها و اقداماتی در ورزش کشور انجام شده که نیاز است تقویت شود.

ريیس کمیته ملی المپیک ایران با بیان اینکه این مسئله ناشی از ضعف ساختاری و بعضا ضعف قانونی در کشور است، گفت: پایه و اساس اینکه بخواهیم ورزش قهرمانی چشم انداز خوبی داشته باشد و ورزش حرفه ای به معنای واقعی سامان دهی شود در وزارت آموزش و پرورش است.

هاشمی با اشاره به حمایت هایی که از ورزشکاران در المپیک ریو شد بیان کرد: از ورزشکارانی مانند کیانوش رستمی و احسان روزبهانی حمایت هایی صورت گرفت تا بتوانند در صحنه عمل به خوبی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه، در دهکده بازی ها احساس کردیم در یک رشته تنش به وجود آمده است که خوشبختانه در فضای تعاملی و با تصمیم گیری جامع و کامل مشکل را برطرف کردیم افزود: باید مشکلات از سوی سخنگو مطرح شود تا شاهد چند صدایی نباشیم.

رييس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه، ورزشکاران و روسای فدراسیون ها باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند ادامه داد: امروزه علم روانشناسی در ورزش نقش اساسی را ایفا می کند لذا در صورتی که فدراسیون ها احساس کنند که نیاز به روانشناس دارند باید اعلام کنند.

وی با بیان اینکه، روانشناس باید سال های سال کنار ورزشکار باشد تا براساس نقاط ضعف و قوت تصمیم گیری کند عنوان کرد:  مربی  بهترین روانشناس در هر رشته ورزشی  است.

رييس کمیته ملی المپیک اظهار داشت : انجمن های تغذیه و ورزش در آکادمی ملی المپیک تشکیل شده است تا بهترین تصمیمات در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون کسب کرسی در فدراسیون های جهانی گفت: کسب کرسی به معنای جلوگیری از اتفاق برای کشور نیست البته بی تاثیر هم نخواهد بود، به طوری که 14 شهریور انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی برگزار می شود که باید تلاش کرد تا بتوانیم در رشته های مختلف کسب کرسی کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه، از خادم خواسته ایم علی‌رغم مخالفت با موضوع در رشته کشتی اقدام به کسب کرسی و رقابت کند بیان کرد: در المپیک2020 رشته کاراته اضافه شد که در این رشته وضعیت مدال آوری خوب است لذا، برای بازی های آسیایی اندونزی برنامه های خوبی تدوین شده است.

هاشمی با بیان اینکه، باید در ورزش انسجام و ثبات مدیریتی به وجود آید گفت: ظرفیت مدال آوری  ایران بسیار بیشتر از آنچه بدست آورده ایم است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار