رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش:

همه باید در برابر جنگ ترکیبی دشمن با رویکرد‌های قوی ایستادگی کنیم

امیر پوردستان گفت: یکی از ابعاد جنگ ترکیبی، اقتصادی است که با کاهش پول ملی و تورم ایجاد و همین مسئله منجر به کاهش جمعیت می‌شود.  

امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: برای این همایش ملی تنها ارتش حضور نداشته و تمامی سازمان‌ها و دانشگاه‌های کشور در این امر مهم مشارکت داشته‌اند.

امیر پوردستان گفت: در ابتدای انقلاب جنگ به سراغ ما آمد، اما به فرموده امام حسین (ع) جنگ با وجود تلخی‌ها می‌تواند در برابر دشمنان، پیروزی‌ها و تجارب را هم به دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما هر آنچه می‌توانیم باید آماده شویم تا دشمن نتواند بر ما غلبه کند، یکی از تذکراتی که رهبر معظم انقلاب بر ما تأکید داشتند این بود که ما همواره باید آماده باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش، تاکید کرد: ما امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجهیم و لذا باید متناسب با آن ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی خود را گسترش دهیم.

امیر پوردستان اظهار کرد: در دنیایی که قدرت حرف اول را می‌داند آیا می‌توان به مجامع بین المللی دل ببندیم؟ اکنون در غزه شما جنایت‌ها را می‌بینید که این مجامع سکوت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت، جمعیت است که به این امر مهم توجه بسزایی شده است و به عنوان یک سرباز از شما اندیشمندان درخواست دارم به عنوان یک تهدید به مسئله جمعیت نگاه کنید و اجازه ندهید دشمن از این موضوع سوءاستفاده کند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در ادامه به اثرات جنگ ترکیبی بر روی جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد جنگ ترکیبی اقتصادی است که با کاهش پول ملی و تورم ایجاد و همین مسئله منجر به کاهش جمعیت می‌شود. 

امیر پوردستان افزود: جنگ فرهنگی یکی دیگر از ابعاد جنگ ترکیبی است که دشمن با این جنگ، قلب و روح را مورد هدف قرار می‌دهد که سبب رشد ازدواج سفید می‌شود. 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد جنگ ترکیبی، بیولوژیکی است که دشمن به این مورد هم توجه دارد و از طریق نه جنگ سخت بلکه با انتقال بیماری و ویروس بر ما حمله می‌کند. 

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش، دیگر اقدامات دشمن در جنگ ترکیبی را محصولات تراریخته دانست که از این طریق نیز کاهش جمعیت به وجود می‌آید. 

امیر پوردستان در پایان تاکید کرد: همه باید در برابر جنگ ترکیبی دشمن با رویکرد‌های قوی ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم بر کشور نفوذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار