وزیر ورزش و جوانان با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب به بحث و بررسی پیرامون وضعیت ورزشکاران در آستانه المپیک ریو پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع واکاوی نگاه دولت به ورزش در آستانه المپیک ریو با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در گفتگوی ویژه خبری امشب 3 شنبه 25 اسفندماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این گفتگو در ارزیابی عملکرد خود در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: عملکرد با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد عملکرد قابل دفاعی است و این موضوع به لحاظ کمی بر حسب آمار، اعداد و ارقامی که وجود دارد و هم به لحاظ کیفی که از این نظر نیز قابل سنجش است قابل اثبات است.

وی همچنین در خصوص آمادگی ورزشکاران در فاصله 5 ماه مانده تا المپیک ریو بیان داشت: آمادگی ورزشکاران و آن چه که اجرا می شود نسبتاً خوب است، فدراسیون ها به عنوان متولیان تخصصی رشته ها وضعیت ورزشکاران را رصد می کنند و از نزدیک مسائل آنان را مورد بررسی قرار می دهند و اگر مشکلی باشد به ما منعکس می کنند تا در جهت رفع آن اقدام شود.

گودرزی یادآور شد: کمیته ملی المپیک با ناظرین تخصصی و وزارت ورزش نیز در حوزه قهرمانی و پشتیبانی به فدراسیون ها در این امر نظارت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: 5 ماه تا رسیدن به پیت آمادگی ورزشکاران زمان است و این زمان در چند دوره کوتاه قابل وصول است و الان نمی شود گفت که یک ورزشکار از چند درصد آمادگی برخوردار است بلکه باید به نحوی برنامه ریزی و تمرین اتفاق بیفتد که ورزشکاران در زمان برگزاری مسابقات در اوج آمادگی خود باشند.

گودرزی همچنین اظهار داشت: قبل از انقلاب ما در 7 دوره المپیک شرکت کردیم که حاصل آن 29 مدال بوده و بعد از انقلاب اسلامی نیز در 7 دوره المپیک شرکت کردیم که حاصل آن 31 یا 32 مدال بوده است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که برای 51 فدراسیون 75 تا 80 میلیارد تومان پول در نظر گرفته شده است گفت: باید بتوانیم فعالیت هایمان را با مدیریت به ثمر بنشانیم.
** فدراسیون ها بایستی متکی به منابع دولتی نباشند
وی با اشاره به این که از این میزان سهم کشتی 7 – 8 میلیارد تومان است بیان کرد:فدراسیون ها بایستی متکی به منابع دولتی نباشند این در حالی است که دولت باید کمک های لازم را به عمل آورد.

گودرزی با بیان این که فدراسیون نهاد عمومی غیر دولتی است گفت: این در حالی است که فدراسیون ها در سایر کشورها ساختمان و امکانات لازم را در اختیار دارند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون نامه خادم به رئیس جمهور افزود: نگاه ژرنالیستی پیرامون این مسئله جایز نیست لذا به نظر می رسد مطرح کردن این موضوع در رسانه جایز نیست.

وی با اشاره به این که باید در ابتدای سال اعلام کرد که چقدر پول لازم است که بر اساس آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد خاطر نشان کرد: در هیئت دولت این موضوع را مطرح کردند که برخی از فدراسیون ها و ورزشکاران از شرایط موجود گلایه مند هستند.

گودرزی با اشاره به این که بودجه ورزش کم است گفت: متاسفانه چونه کم وزنی برای ورزش در نظر گرفته شده است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که برای سال 95 بودجه ورزش 42 درصد افزایش یافته است ادامه داد: این در حالی است که برای وزارت  خانه های دیگر رقم بودجه از 12 درصد تجاوز نکرده است.

متولی بازی های آسیایی کمیته المپیک است

وی با بیان این که در دوران ریاضت به سر می بریم گفت: میان کمیته المپیک و وزارت ورزش اختلافی وجود ندارد لذا در بازی های آسیایی اینچوون اعلام کردیم که متولی بازی های آسیایی کمیته المپیک است و تمام معاونین بنده در اختیار کمیته المپیک قرار گرفته اند.

گودرزی گفت: در اولین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک اعلام شد تا شرح وظیفه گزارش داده شود تا بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که سال 94 یکی از سال های سخت نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ بودجه، پول و اعتبارات است افزود: ارزش دلار در مقایسه با پول ملی سه برابر شده است لذا مدیران بایستی بتوانند خود را با شرایط سخت وفق دهند.

وی با اشاره به این که دولت باید در جهت آرامش سازی محیط و ورزشکاران اقدامات لازم را انجام دهد گفت: این مسئله سبب توانمندی بیشتر ورزشکاران خواهد شد.

فدراسیون ها برای المپیک باید برنامه ریزی 5 تا ده ساله داشته باشند

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی گفت: برای موفقیت در المپیک باید فدراسیون ها بتوانند برنامه ریزی 5 تا 10 ساله داشته باشند.

وی با اشاره به این که مسئولیت تامین برنامه با مسئول فدراسیون است خاطر نشان کرد: فدراسیون والیبال بخشی از منابع خود را از دولت دریافت می کنند ولی 5 برابر منابع مورد نظر را از طریق برندینگ خود دریافت می کند.

داورزنی با اشاره به این که باید در هزینه ها مدیریت صورت گیرد تا بتوانیم به اهداف خود برسیم گفت: وزارت ورزش تمام برنامه ها را نمی تواند پشتیبانی کند.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی نیز در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی گفت: حدود 6 و نیم تا 7 درصد بودجه فدراسیون کشتی را وزارت ورزش تعیین می کند.

المپیک مسئله ای فراتر از وزارت ورزش است

وی با اشاره به این که فدراسیون کشتی توانست تا انتهای سال بالغ بر 95 درصد برنامه ها را پیاده سازی کند عنوان کرد: مسئله المپیک باید از سوی دولت مورد حمایت جدی قرار بگیرد لذا باید اذعان داشت که المپیک مسئله ای فراتر از وزارت ورزش است

خادم با اشاره به این که دولت باید با تمام توان کنار قهرمانان ملی قرار بگیرد گفت: باید احساس شود که دولت حمایت های لازم را از ورزشکاران به عمل می آورد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار