جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور گفت: گویی آمریکایی‌ها به مذاکره اعتقادی ندارند و همچنان به زیاده‌خواهی‌های خود ادامه می‌دهند که این باعث عدم وصول توافق نهایی شد.

"داوود گودرزی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این غربی‌ها بودند که به کرات خواستار مذاکره با جمهوری اسلامی بودند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران با دیپلماسی اعتمادسازی پای میز مذاکرات رفت، اما گویی آمریکایی‌ها به مذاکره اعتقادی ندارند و همچنان به زیاده‌خواهی‌های خود ادامه می‌دهند که این باعث عدم وصول توافق نهایی شد.

معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور با بیان اینکه غرب مسئله تحریم‌ را به عنوان حربه‌ای برای زمین‌گیر کردن کشورمان دنبال می‌کند، تصریح کرد: خوی استکباری آن‌ها اجازه نمی‌دهد که بخواهند امتیازی را داده و امتیازی را بگیرند، همانطور که در طول تاریخ هم بوده افراد در معاملات اگر امتیازی را می‌دادند بازهم به دنبال کسب امتیازات بیشتری بودند.
 
گودرزی با بیان اینکه دستان غرب در برابر ایران خالی است، اضافه کرد: آن‌ها دیگر قادر به تهدید و جنگ نظامی نیستند و تنها چیز برای مقابله با ایران از نظر آنان تحریم است، لذا به این راحتی نمی‌خواهند این گزینه را از دست بدهند.
 
وی بیان داشت: با این منطق و شناخت از استکبار و آمریکا بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که با اصل مذاکرات موردی نداریم، ولی باید این نکته را مدنظر داشت که طرف مقابل راستگو نبوده و ما به آن‌ها بی‌اعتمادیم.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور با بیان اینکه ایران تاکنون حسن نیت خود را نشان داده و تمام کارهایی که باید در مذاکرات انجام می‌شد را به نحو احسن پذیرفته است، تاکید کرد: یکسال زمان کمی نبود تا اینکه غرب حسن نیت خود را نسبت به مذاکرات نشان دهد و امروز حجت بر دولتمردان ما تمام شده است که باید به اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مقاومتی تاکید بیشتری کنیم.
 
وی ادامه داد: ما در مذاکرات چه به نتیجه برسیم و چه بی‌نتیجه بماند، راهکار ما افزایش قدرت درونی است؛ چرا که اگر کشوری با تکیه بر نیروی جوان و اقتصاد درونی پای میز مذاکرات حاضر شود، نتایج بهتری خواهد گرفت.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور با بیان اینکه ما فرآیند تقویت قدرت درونی را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: مذاکرات منجر شد که ما بار دیگر به ظرفیت‌های درونی کشور تکیه کرده و اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ظرفیت بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد را یافته و با فعل تبدیل کنیم.
 
وی تصریح کرد: دولت باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد و البته فقط کار دولت نیست بلکه همه مردم در اقتصاد مقاومتی نقش دارند.
 
گودرزی با بیان اینکه اگر دولت نگاهی ویژه‌تر به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت درونی داشته باشد، آمریکا را به التماس برای مذاکرات در می‌آورد، گفت: اقتصاد مقاومتی باید در اولویت اول دولت قرار بگیرد. غرب بار‌ها شاهد قدرت ایران اسلامی در منطقه بوده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی‌‌‌ کشور در پایان خاطرنشان کرد: ۳۵ سال بدون ارتباط با آمریکا سرپا ایستاده‌ایم و تجربه ۳۵ ساله‌مان بهترین نمونه است برای کسانی که تعبیری در دلشان است که بدون آمریکا نمی‌شود زندگی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار