همزمان با افتتاح اتاق تجارت وصنایع ولایت غزنی در افغانستان، نمایشگاهی از تولیدات و صنایع دستی نیز برگزار شد.

نمایشگاه صنایع دستی در ولایت غزنی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با افتتاح اتاق تجارت وصنایع ولایت غزنی، نمایشگاهی از تولیدات و صنایع دستی نیز برگزار شد.

تاجران غزنی در مراسم افتتاح این مرکز حکومت محلی را به بی توجهی در حمایت از بخشهای خصوصی متهم کردند.
 
به گفته ی آنها در مدت ۱۰ سال گذشته دولت تا بحال در غزنی یک پارک صنعتی ایجاد نکرده است.

عبدالمتین قلندری؛ رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی گفت: تاجران غزنی بدلیل مشکلات امنیتی در دیگر ولایات سرمایه گذاری می کنند.
 
رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی گفت: افزون بر مشکلات امنیتی، دلیل دیگر آن بی توجهی حکومت در همکاری با بخشهای‎های خصوصی میباشد.
 
وی افزود: در ولایت غزنی با اینکه زمین وجود دارد اما در مدت سالیان دراز حکومت نتوانسته است قطعه زمین دولتی را برای پارک صنعتی منظور نماید.

با این حال عبدالکریم متین؛ والی غزنی از پیشرفت‎ها روی ایجاد پارک‎صنعتی در این ولایت خبرداده می‎گوید کارهای ابتدایی پارک صنعتی غزنی تکمیل شده در آینده نزدیک به بهره‎برداری می‎رسد.
 
وی افزود: قرار است که یک پارک صنعتی برای صنایع سنگین مانند پروسیس گچ در حومه شمال غربی شهر غزنی در منطقه موسوم به دشت پیرکه ایجاد گردد.
 
اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی مدت ۵۰ سال است که در این ولایت فعالیت دارد این اتاق اما در سالهای گذشته از ساختمان کرایه‎ای برای دفترشان استفاده می‎کردند.
 
مسئولان میگویند این ساختمان به صورت پخته و اساسی با توجه به تمام نیازمندیها در سه طبقه ساخته شده و نزدیک به ۱۳ میلیون افغانی هزینه برداشته که توسط تاجران ملی کشور تامین شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار