دهناد مدیر عامل شرکت مخابرات قم گفت: در هفته دولت ۹۵ طرح و پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اهمیت ارتباطات و نقشی که در توسعه همه جانبه کشور دارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم بیان کرد:در شرایط کنونی بدون ارتباطات رشد و پیشرفت معنای واقعی خود را از دست خواهد داد و لذا کشورهایی که به توسعه و پیشرفت می‌اندیشند حوزه فناوری ارتباطات در الویت نخست آنها قرار دارد.

وی افزود: شرکت مخابرات قم گام‌های بزرگی را در این سال‌ها به خصوص در سه سال دولت تدبیر و امید برداشته است.

دهناد عنوان کرد: در کلیه مراکز استان واگذاری تلفن ثابت به روز در حال انجام است و فقط در دولت یازدهم بیش از ۶۰ هزار تلفن ثابت به متقاضیان واگذار شده است.

دهناد تصریح کرد: در بخش روستایی از ۲۳۰ روستا ۱۱۹ روستا داری اینترنت پرسرعت خانگی از مخابرات و ۱۵۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

مدیر عامل شرکت مخابرات قم ادامه داد: در حوزه فیبر بیش از ۲ هزار کیلومتر ظرفیت‌سازی صورت کرفته که حدود ۶۵۰ کیلومتر آن با رشد ۴۷ درصدی در دولت یازدهم انجام گرفته است و ۲۰۰ نقطه در استان شامل ادارات، مراکز آموزشی و حوزوی به فیبر نوری متصل هستند و اکنون ما در شرکت مخابرات قم آمادگی کامل داریم تا کلیه متقاضیان فیبر نوری را باتسهیلات ویژه به این شبکه متصل نماییم.

دهناد ابراز داشت: از ابتدای دولت یازدهم حدود ۵۶۰ میلیارد ریال درحوزه تلفن ثابت و دیتا در استان قم سرمایه‌گذاری شده است و شرکت مخابرات استان بر اساس شاخص‌های ملی جزو پنج استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی یکی از این پروژه‌ها را بهره‌برداری از جدیدترین شبکه انتقال دیتا برشمرد که با استفاده از تکنولوژی روز به عنوان اولین استان کشور در قم راه‌اندازی می‌شود و همه نیازهای باند پهن و سرویس‌های باند پهن را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار