کالین پاول: اطرافیان کلینتون قصد دارند مرا مقصر رسوایی‌ ایمیل‌های وی جلوه دهند

وزیر خارجه اسبق آمریکا ادعای طرفداران کلینتون را درباره پیشنهاد پاول به نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی، در خصوص استفاده از ایمیل شخصی رد کرد.

سارکوزی: مجبورم در این برهه حساس، وارد کارزار انتخاباتی شوم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «پیج سیکس» نوشت: کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا، با شکستن سکوت خود در خصوص نقش ادعایی در رسوایی مربوط به ایمیلهای هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرد: اطرافیان کلینتون قصد دارند به دروغ  مرا مقصر مربوط به رسوایی ایمیل‌ها  نشان دهند.

زمانی که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از کلینتون در خصوص استفاده وی از پست الکترونیک‌اش در وزارت خارجه سئوال کرد، بر اساس گزارش ها، کلینتون پاسخ داد پاول در یک مهمانی خصوصی شام به او توصیه کرده بود از ایمیل شخصی استفاده کند.

اما پاول که هفته گذشته  اعلام کرده  بود از این گفتگو چیزی یادش نمی آید، اعلام کرد: «حقیقت این است که کلینتون یکسال پیش از آنکه من با ارسال یادداشتی به او گفتم در دوره‌ای که وزیر امور خارجه بودم چه کار می کردم، از ایمیل شخصی خود استفاده می کرد. افراد وابسته به کلینتون تلاش کرده‌اند مرا مقصر نشان دهند.»

ماجرای مربوط به توصیه پاول به کلینتون برای اینکه از ایمیل شخصی خود استفاده کند، در یادداشت های اف بی آی از مصاحبه با این نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری که روز سه شنبه به کنگره ارائه شد وجود داشته است.

جیمز کامی رئیس اف بی آی تصمیم گرفت علیه کلینتون اعلام جرم نکند.

دفتر پاول پنجشنبه شب با  انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پاول گفتگو  (با کلینتون) در آن مهمانی شام را به یاد نمی آورد. پاول با ارسال یادداشتی با ایمیل، استفاده از ایمیل شخصی خودش را برای پیام‌های غیر طبقه بندی شده و اینکه این کار چگونه ارتباطات در داخل وزارت امور خارجه را به میزان زیادی بهبود بخشیده است، توضیح داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار