جزئیاتی تازه درباره عامل حمله کامیون مرگ در فرانسه

عموی «محمد لحوايج بوهلال» از آشنایی برادرزاده‌اش با یک تروریست الجزایری و شستشوی مغزی او در مدتی کوتاه پیش از حمله خبر داد.

جزئیات تازه درباره عامل حمله کامیون مرگ در فرانسه/ گرایش به افراطگرایی در مدتی کوتاه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، «صدوق بوهلال،» عموی راننده کامیون مرگ در نیس فرانسه، به مقامات مبارزه با تروریسم که در خصوص این پرونده تحقیق می‌کنند گفت: برادرزاده‌اش حدود دو هفته پیش بوسیله یکی از اعضای الجزایری گروه تروریستی داعش شستشوی مغزی شده بود.

گرچه داعش مسئولیت این حادثه را پذیرفته است، بنابر اعلام وزیر کشور فرانسه، هنوز شواهدی مبنی بر ارتباط «محمد لحوايج بوهلال،» عامل حمله، با هیچ گروه یا شبکه‌ای یافت نشده است. 

«فرانسوا مولینز،» که مسئولیت نظارت بر تحقیقات درباره حوادث تروریستی را برعهده دارد در همین خصوص گفت: بوهلال از داعش اعلام حمایت کرده و در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در خصوص حمله اورلندو به یک باشگاه شبانه همجنسگرایان بود. مولینز همچنین افزود بررسی رایانه و تلفن همراه عامل حمله نشان داد او درباره داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تصاویر هولناک جنایات آن‌ها در اینترنت جستجو کرده بود.

عموی عامل حمله به آسوشیتدپرس گفت او با همسرش اختلاف داشت و به همین دلیل در کنار خانواده‌اش نبود. به طور کلی بر اساس خصوصیاتش باید گفت محمد، طعمه آسانی برای تروریست الجزایری بود. مقامات فرانسوی اظهارات عموی محمد در خصوص آشنایی او با یک تروریست الجزایری را تأیید نکردند و از ادامه روند تحقیقات سخن گفتند.

سرعت سریع تمایل او به افراطگرایی مسئولان تحقیق در خصوص این حادثه را سردرگم کرده است. به گفته خانواده و دوستانش، او هرگز در گذشته اعتقادات افراطی نداشت. اما یکی از روانپزشکان و استادان کالج «گرشام» معتقد است شاید او از مدت‌ها پیش به افراطگرایی گرایش پیدا کرده بود و اطرافیانش به این مسئله پی نبرده بودند.

بنابر اعلام دادستان پرونده کشتار نیس، بوهلال چندین ساعت پیش از حمله در کامیون از خود عکس سلفی گرفته و در پیامی خواستار دریافت سلاح‌های بیشتر شده بود. 

صدوق بوهلال که یک معلم بازنشسته 69 ساله است از اقدام برادرزاده‌اش خشمگین و خجالت‌زده است. او در همین خصوص گفت: محمد دامن شهر و کشورمان را لکه‌دار کرد. 

با وجود بازگشت زندگی به حالت عادی در محل حمله، تلخی همچنان در فضای آن جا حس می‌شود. «مانوئل والس،» نخست‌وزیر فرانسه، هنگام ورود و خروج به ساحل نیس برای شرکت در مراسم بزرگداشت قربانیان مورد انتقاد مردم قرار گرفت و هو شد. 

دولت «فرانسوا اولاند» نیز به شدت از سوی حزب محافظه‌کار رقیب تحت فشار قرار دارد. «نیکلاس سارکوزی،» رئیس‌جمهور سابق فرانسه، سیاست‌های غلط دولت و ناتوانی در ممانعت از انجام 3 حمله بزرگ در 18 ماه گذشته را به شدت تقبیح کرد.

هم‌اکنون 7 نفر در ارتباط با حمله مرگبار نیس در بازداشت به سر می‌برند. 3 نفر از آن‌ها روز دوشنبه برای بازجویی به پاریس منتقل شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار