تازه ترین نظرسنجی پس از حمله تروریستی در نیس فرانسه/ محبوبیت اولاند به 19 درصد رسید

براساس تازه ترین نظر سنجی در فرانسه، میزان محبوبیت «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور از 18 درصد در ماه ژوئن هم اکنون به 19 درصد رسیده است .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز ، با وجود انتقادهای شدید از فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه بر سر مسائل امنیتی پس از حمله نیس ، میزان محبوبیت وی در نظر سنجی موسسه ' ب .و.ا ' افزایش یک درصدی یافته است.

در این نظر سنجی ، 19 درصد از پرسش شوندگان گفتند که نظر مطلوبی به اولاند دارند که این رقم بالاتر از 18 درصد ماه ژوئن بود.

این نظر سنجی در روزهای بیستم و بیست و یکم ژوئیه و چند روز پس از آن انجام شد که یک کامیون در روز آتش بازی در نیس، جمعیت زیادی را زیر گرفت و 84 نفر کشته شدند.

با توجه به این که تنها 9 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده، محافظه کاران به هیچ وجه در انتقاد از دولت سوسیالیست اولاند از زمان حملات تروریستی ماه نوامبر در پاریس که 130 کشته بر جای گذاشت، تاکنون کوتاهی نکرده اند.

«مانوئل والس» نخست وزیر وی که در مراسم یادبود قربانیان نیس هو شد، شاهد کاهش بی سابقه میزان محبوبیت خود به 24 درصد نسبت به 25 درصد ماه ژوئن بود.

«نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری پیشین محافظه کار فرانسه که به مذاکرات سخت گیرانه در مورد مسائل امنیتی و مهاجرت شهرت دارد ، شاهد افزایش 4 درصدی میزان محبوبیت خود و رسیدن آن به 24 درصد بود.

این امر به کاهش فاصله وی با «آلن ژوپه» رقیب اصلی اش به عنوان نامزد جناح محافظه کار جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده است.

ژوپه که در مسائل امنیتی توان کافی را ندارد ولی پس از حمله نیس کوشیده بود موضع محکمی بگیرد، شاهد کاهش محبوبیت خود به میزان دو درصد و رسیدن آن به 42 درصد بود هرچند که همچنان محبوب ترین سیاستمدار فرانسه باقی مانده است .

«ماری لوپن» رهبر حزب ملی ضد مهاجرت نیز پس از حمله نیس شاهد یک افزایش سه درصدی در میزان محبوبیت خود و رسیدن آن به 27 درصد شده است.

حمله نیس باعث شد که اولاند حالت اضطراری اعمال شده از زمان حملات 13 نوامبر را لغو نکرده و آن را به مدت شش ماه دیگر تمدید کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار