رئیس جمهور ونزوئلا گفت در صورت وقوع کودتا در این کشور، با عوامل آن به شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو گفت:«در صورت وقوع کودتا در ونزوئلا مشابه آنچه که در  ترکیه رخ داد، بسیار قدرتمندتر از آنچه اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، واکنش نشان داد عمل خواهم کرد.»

وی  روز جمعه افزود :« عملیات پاکسازی که رجب طیب اردوغان بر ضد مخالفان بعد از کودتای نافرجام این کشور انجام داد ،در مقایسه با اقدامات من بر ضد مخالفان در صورت بروز چنین اتفافی در ونزوئلا بسیار ناچیز است و در واقع اقدامات اردوغان در مقایسه با رفتار من بازی کودکانه به نظر خواهد رسید.»

رئیس جمهور ونزوئلا در نطقی تلویزیونی گفت :« دیدید چه اتفاقی در ترکیه رخ داد؟  اگر مخالفان در ونزوئلا  با انجام کودتا از مرز خود عبور کنند،  با قدرت تمام با آنان  برخورد خواهم کرد. اردوغان در مقایسه با کارهایی که انقلاب بولیواری با کودتاچیان انجام خواهد داد ، ناچیز به نظر خواهد رسید. »

پس از کودتای نافرجام  در ترکیه در ژوئیه گذشته ، دولت ترکیه بیش از 60 هزار  نفر از نیروهای ارتش، کارکنان دستگاه قضایی، بخش های دولتی و آموزش این کشور را بازداشت یا از کار برکنار کرد و یا این افراد را تحت بازجویی قرار داد.

مخالفان دولت ونزوئلا تصمیم دارند در تاریخ اول (11 شهریور)  تظاهرات بزرگی را در کاراکاس پایتخت برگزار کنند . این تظاهرات با هدف  اعمال فشار مخالفان  بر دولت برای  تسریع در روند برگزاری همه‌پرسی درباره کاهش زمان دوره ریاست جمهوری مادورو ، برگزار خواهد شد.

 دوره شش ساله  ریاست جمهوری نیکلاس مادورو در سال 2019 به پایان خواهد رسید .


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
گرانی و رکود و قحطی در ونزویلا
آخرین اخبار