حضور فیدل کاسترو در انظار عمومی به مناسبت تولد 90 سالگی اش+ عکس

رهبر انقلابی کوبا در مراسم جشن تولد 90 سالگی اش در انظار عمومی حاضر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "فیدل کاسترو،" رهبر انقلابی کوبا به مناسبت جشن تولد 90 سالگی اش در انظار عمومی حاضر شد. وی به همراه برادرش "رائول کاسترو،" رئیس جمهور کوبا و "نیکلاس مادورو،" همتای ونزوئلایی اش در "تئاتر کارل مکس" در هاوانا در کوبا حضور یافت.

وی در نخستین حضورش از ماه آوریل سال جاری میلادی (حدود 4 ماه پیش) در انظار عمومی، ظاهری تکیده داشت و در کل مراسم نشسته بود.

این مراسم جشن و سرور بر لحظات مهم زندگی فیدل کاسترو تمرکز داشت. همچنین به همین مناسبت روز جمعه یک جشن خیابانی در پایتخت کوبا برگزار شد که با آتش بازی همراه بود.

فیدل کاسترو که در سال 2008 از قدرت کناره گیری کرد، پیشتر در روزنامه ای "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا را مورد حمله لفظی قرار داد. وی از باراک اوباما به دلیل عذر خواهی نکردن درخصوص حمله اتمی آمریکا به هیروشیما در پایان جنگ جهانی دوم، انتقاد کرد.

کاسترو در این روزنامه در انتقاد از اوباما نوشت: او در استفاده از کلمات مناسب برای طلب بخشش از کشتار صدها هزار نفر از مردم عاجز است.

روابط آمریکا و کوبا در دوران ریاست جمهوری رائول کاسترو اندکی تقویت شد؛ اما پس از بازدید اوباما از هاوانا در ماه مارس (اسفند 94)، فیدل کاسترو اعلام کرد: ما نمی خواهیم او چیزی به ما بدهد.

حضور فیدل کاسترو در انظار عمومی به مناسبت تولد 90 سالگی اش+ عکس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
درود بر فیدل باد.
آخرین اخبار