رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کاهش دو درصدی ریزش گندم در استان زنجان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ یوسفی پور رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،با اشاره به کاهش دو درصدی ریزش گندم طی امسال گفت: با انجام تمهیدات لازم امسال تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا با کاهش این میزان ریزش گام موثری در جلوگیری از هدررفت این محصول استراتژیک و حفظ سرمایه ملی برداشته باشیم.
یوسفی پور به اقدامات انجام گرفته به منظور کنترل ریزش گندم در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: به همین منظور امسال در مجموع 39 اکیپ با حضور مستمر در مزارع سراسر استان به امر نظارت، معاینه فنی و کنترل ریزش کمباین ها مشغول بودند.
وی با اشاره به بازدید فنی446دستگاه کمباین طی امسال  در استان زنجان افزود: امسال تمام اکیپ های مستقر در شهرستان ها و مراکز خدمات کشاورزی استان با بازدید از روند برداشت و انجام بررسی های لازم موارد فنی و ریزش ها را متذکر شده و تنظیمات لازم روی کمباین ها را انجام می دهند.
این مسئول با تاکید بر لزوم نظارت قوی بر روند برداشت گندم به منظور حداقل کردن ریزش ها اظهار کرد: در این راستا امسال علاوه بر فعالیت اکیپ های برداشت در استان زنجان و تزریق 56 دستگاه کمباین نو به این اکیپ ها، با به کارگیری چهار راننده فنی کمباین در شهرستان های خدابنده، زنجان، ایجرود و اکیپ ستاد که بیش ترین تعداد کمباین را داشتند سعی کردیم با اعمال نظارت های قوی کاهش دو درصدی ریزش ها در استان محقق شود.
یوسفی پور یادآور شد: به منظور کنترل و کاهش ریزش های طبیعی ناشی از عوامل مختلف همچون بادزدگی نیز برداشت به موقع گندم بسیار حائز اهمیت است که این موضوع امسال نیز همچون سال های گذشته در تمام مناطق استان زنجان رعایت شده است.
وی تصریح کرد: ریزش هشت درصدی، 26 هزار تن گندم به ارزش 31 میلیارد تومان را شامل می شود که با کاهش دو درصدی این میزان ریزشمی توان 7میلیارد تومان از هدررفت سرمایه جلوگیری کرده و با حفظ این میزان سرمایه حدود 50 دستگاه کمباین را وارد بخش کشاورزی استان کرد.

 
انتهای پیام/ن
برچسب ها: کاهش ، ریزش ، گندم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.