طرح نظام سلامت سبب کاهش نابرابری در پرداخت هزینه‌ها می شود

قائم مقام و سخنگوی وزیر بهداشت گفت:دیپلماسی سلامت با هدف افزایش سطح سلامت مردم کشور و دنیا و مبارزه با چالش‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت صبح امروز در اولین کارگاه بین‌المللی دیپلماسی سلامت که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، با اشاره به نقش ویژه دیپلماسی بین‌المللی سلامت در بهبود وضع زندگی مردم اظهار داشت: این کارگاه با همکاری وزارت بهداشت و مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان بهداشت جهانی و مؤسسه تحصیلات تکمیلی ژنو با هدف بهبود سلامت مردم ایران و مردم دنیا همچنین تجلیل رهبران و تصمیم‌گیران در حوزه نظام سلامت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه و ابزار مهارت‌های سلامت امروزه سبب شده که تا جامعه به سمت بالا بردن سطح کیفی سلامت خود پیش برود و این مسئله باعث افزایش سطح مراقبت مردم دنیا در دهه دوم قرن بیست و یکم است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: در قرن 21 بیشتر از هر زمانی به خاطر آثار و پیامدهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن مسائل سلامت و بهداشت مردم بیش از پیش قابل توجه قرار گرفته و لازم است مدیران سلامت همانند چنین روزی گرد هم آمده تا خط مشی‌ها و سیاست‌های این حوزه با کمک و هم‌فکری یکدیگر تصویب شود.

حریرچی یادآور شد: همکاران ما کوشش می‌‌کنند تا در حوزه روابط بین‌الملل و سایر سازمان‌های بهداشت جهانی قابلیت دانش سلامت کشورمان را به دنیا نشان داده و با در اختیار گذاشتن تجربیات خود سبب افزایش سطح سلامت مردم دنیا شود.

وی عنوان کرد: امروزه دیپلماسی سلامت نه تنها باعث کاهش بیماری‌ها در سطح جامعه شده بلکه این امر یک ابزار هنری بوده که می‌تواند مسائل مربوط به سلامت مردم را به خوبی حل کند.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: کشور ما در منطقه‌ای واقع شده که چالش های بسیاری از جمله تغییرات اقلیمی، محیط زیست  راگرفتار خود کرده و این موارد سلامت نیروی کشورمان را تحت تأثیر قرار داده است.

حریرچی ابراز داشت: با افزایش سطح شراکت بین مردم و دنیا در زمینه بهداشت سعی می‌شود تا سطح سلامت بهبود یافته و نگرانی‌های مردم را در این حوزه کاهش دهیم.طرح تحول سلامت htc با هدف کاهش نابرابری در حوزه سلامت، افزایش کیفیت سلامت و کاهش پرداخت‌ها در حوزه بهداشت جهانی همراه است.

وی اظهار داشت: در دیپلماسی سلامت جهانی در جهت کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر کشور ما یک برنامه جامعی را در سطح جهانی ارائه کرده است و ایران تا سال 2006 عضو سازمان htc می شود.

وی متذکر شد: وقتی تحریم‌های ناعادلانه در کشور در حال برداشته شدن است ما به یک دیپلماسی سلامت برای مقابله با چالش‌ها در سطح منطقه نیازمندیم‌ و این مسئله نقش خوبی در بالا بردن خدمات عمومی در کشور دارد.

حریرچی‌ گفت: مسئولان خبره در زمینه بهداشت برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بالا بردن سطح کیفی بهداشت عمومی جامعه دارند.

تبادل اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و مسئولان بهداشت کشور
اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل در ادامه مراسم گفت: دست‌یابی به دیپلماسی سلامت حرفه‌ای یکی از اقدامات مهم کشور است که محققان با استفاده از دانش و تجربیات سعی در بهتر شدن بهداشت کشورمان دارند.

وی بیان کرد: ملت‌ها و سازمان‌های جهانی باید ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند که از همین رو دیپلماسی‌ سلامت یکی از اولویت‌ها ما در این دوره از زمان است و امروز در این کارگاه بهترین آموزشگران‌ را در زمینه بهداشت به کشور دعوت کرده تا با تبادل اطلاعات با مسئولان بهداشتی کشور سطح سلامت و دانش بهداشت افزایش یابد.

در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار