شیراز؛

نگارگری نشانه پیوند اسلام و هنر

هنر تصویری بهترین راه‌ فرهنگ‌ سازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی فقیه بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: هنر تصویری بهترین راه‌ فرهنگ‌ سازی است باید با رجوع به فرهنگ غنی کشورمان خود را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: اندیشمندان جهان نگارگری را به‌ عنوان هنر اسلامی می‌ شناسد و پس از پرداختن به هنر هخامنشیان و ساسانیان به نگارگری به‌ عنوان سرآمد هنر های تاریخ ایران نگاه می‌کنند.
فقیه ادامه داد: نگارگری بخشی از مطالب کتاب‌ های هنر ایران و جهان را در برگرفته و به بسیاری از موزه ‌های مطرح دنیا که سفر کنید نگارگری زینت‌ بخش موزه‌ های آن‌ ها است.
فقیه بیان کرد: نگارگری نشانه پیوند اسلام و هنر است و شما به معماری مساجد نگاه کنید گذر از درون مساجد خود به‌ تنهایی به نمازگزار معنویت می‌بخشد و بازگشت به هنر دوره اسلامی به ما در امر فرهنگ‌ سازی کمک می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: با برگزاری سخنرانی نمی ‌شود هنر را اسلامی کرد و تحقق این امر در حوزه فیلم، تئاتر و هنر های تجسمی امکان دارد و شهرداری‌ ها باید در این امور فعالیت کنند.
بازیگر تئاتر و تلویزیون خاطرنشان کرد: جهان ما تصویری است و بهترین مجاری رسانه‌ ای برای فرهنگ ‌سازی رسانه ‌های تصویری است و شیوا ترین سخنرانی ‌ها تأثیر یک دقیقه فیلم را ندارد.
فقیه بیان داشت: یک فیلم خوب این تأثیر را دارد که در دورترین نقاط این کره خاکی به نمایش درآید و مردم برای دیدن آن پشت در سینما ها صف بکشند و در دل همین فیلم‌ ها می‌توانیم ارزش ‌ها و هنجار های خود را به مردم انتقال دهیم.
وی گفت: اگر می‌ خواهیم فرهنگ شهروند را به مردم بیاموزیم باید فیلم بسازیم و این اراده بین هنرمندان وجود دارد اما بازگشت منابع مالی در عرصه فرهنگ به‌ سختی صورت می‌گیرد و به همین دلیل سازمان‌ های مختلف باید به هنرمندان کمک کنند.
بازیگر تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: پیشنهاد من به خیّرین که در حوزه فیلم‌ سازی به هنرمندان متعهد کمک کرده تا فیلم‌ ها و آثار هنری با ارزش تولید کنند و ساخت فیلم و فرهنگ ‌سازی تنها راه ‌حل برای مقابله با ناهنجاری ‌های اجتماعی است.
 انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار