کاربران گوشی همراه مراقب عواقب استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی موبایل باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : با گسترش روز افزون تکنولوژی و راهیابی آن به دنیای تلفن های همراه، اغلب کاربران از گوشی موبایل خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.
حسینی افزود: امروزه شبکه های اجتماعی موبایل کاربران بسیاری را  جذب خود کرده است وافرادی که در این شبکه ها عضو هستند به دلیل مقرون به صرفه بودن ارتباطات و امکان انتقال انواع دیتا از قبیل صدا، عکس و ویدئو، دیگران را نیز تشویق به عضویت  در این شبکه ها می کنند.
وی با بیان اینکه آسیب های مبتلا به این شبکه ها علاوه بر مسئله جاسوسی، انتشار اسناد خصوصی و هتک حیثیت افراد، ابعاد دیگری نیز دارد، گفت: عضویت کودکان و نوجوانان در این شبکه ها با توجه به انواع اطلاعاتی که در آنها به اشتراک گذاشته میشود و  کنترل کافی از طریق والدین بر آنها صورت نمی گیرد، خود باعث بروز آسیب های جبران ناپذیر می شود.
رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و به فراخوان های سایت ها که دعوت کرده است تا عکس ها و کلیپ های خود را در سایت ها بارگذاری کنند اهمیت ندهند.
هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس بخش تماس Cybrepohice.ir به ما گزارش دهند و هشدار های پلیس را جدی بگیرند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.