رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی از اعمال سلیقه محلی و شخصی برخی از شهرستان‌ها در صدور مجوز خوابگاه‌ها خبر داد.

شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هرچند که در محتوای ارائه مجوز برای خوابگاه‌های تهران و شهرستان تفاوتی نیست اما روند اعطای آن متاسفانه مختلف است.

وی با اشاره به تعداد زیاد مجوزهای اخذ شده در کلان شهرها نسبت به شهرستان‌ها، ادامه داد: در کلان شهرهایی همچون تهران، بروکراسی اداری روند صدور مجوز خوابگاه‌ها ساده و روان تر صورت می گیرد و از طرفی هم به منظور دسترسی بیشتر متقاضیان، دانشگاه‌های مادر (دانشگاه تهران و دانشگاه هنر تهران) انتخاب شدند. 

شوکتی با اشاره به همکاری بالای دانشگاه‌های مادر عنوان کرد: این دانشگاه‌ها با آگاهی کامل از روند صدور مجوزها، کسانی را که با مدارک کامل مراجعه کنند کار صدور مجوزشان را در حداقل زمان (بین 10 تا 15 روز) انجام می دهند.

رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی اعلام کرد: اما متاسفانه به دلیل عدم آشنایی کامل افراد با مراحل صدور مجوز ، در برخی شهرستان‌ها به کندی صورت می گیرد. 

وی افزود: همچنین برای صدور مجوز در شهرستان‌ها با اندکی اعمال سلیقه، ممکن است از اخذ مجوز برای برخی متقاضیان ممانعت شود درصورتی که تهران بدون اعمال سلیقه با همه درخواست‌ها موافقت می کند.

شوکتی گفت: حتی در برخی از شهرستان‌ها هنوز شورای نظارت شکل نگرفته و برخلاف دستور العمل جدید خوابگاه‌ها زیر نظر شورای نظارت مجوز نمی گیرند.

به گفته رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی متاسفانه قانون اخذ مجوز خوابگاه‌ها در شهرستان و استان تهران یکسان نیست و درحال تلاش برای حل آن هستند، در واقع تعمیم دستورالعمل جدید برای جلوگیری از اعمال سلیقه محلی و شخصی در سراسر کشور زمان می برد.

وی با بیان اینکه هزینه خوابگاه‌ها مطابق با تورم است، یادآور شد: هزینه خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید مشخص نیست اما پارسال حدود 17 تا 20 درصد افزایش پیدا کرد که امیدواریم با توجه به اینکه هزینه ها از جیب دانشجویان پرداخت می شود میزان  آن برای امسال افزایش چشمگیری نداشته باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار