میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام ، کریمه اهل بیت، ، بانوی آب و آیینه و آفتابْ بر شیفتگان و رهروان راهش تهنیت باد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،از عرش خدا باران سپیده می بارید، هلهله فرشتگان شادی آسمانیان را هویدا می کرد، ماه با لبخند، بذر نقره می پاشید و ستارگان در بزمِ شادیِ عرشیان، آسمان شهر را با حضورشان چراغانی می کردند. ملائک، شادباش های خداوندی را در سریرهای نور به سرزمین مدینه می فرستادند. شهر غرق در شور، شکفتن گلی از گلستان اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را انتظار می کشید و خانه امام موسی بن جعفر علیه السلام خود را آماده ضیافت تولّدی بزرگ می دید.

به ناگاه، فضا از عطر حضور پر شد، انتظار به پایان رسید، خنده ها شکفت و نوزادی زیبا به ناز دیده باز گشود. پدر که لبخند را هدیه حضور کودک خود کرده بود، نام او را به یادِ مادر خویش فاطمه نهاد. شهر پیامبر، مدینه طیبه چون امروزی چشم به شکفتن گلی دوخت که بر شاخسار شجره طیبه عصمت جوانه زد.

روز اول ذی القعده سال 173 هجری قمری، خانه امام در مدینه میزبان نورسیده ای بود که خدا او را واسطه رساندن فیض به بسیاری از بندگانش قرار داده بود. فاطمه معصومه، دختر امام موسی کاظم و خواهر امام علی بن موسی الرضا علیه السلام چشم به دنیا گشود تا اسوه ای باشد برای زنان و مردانی که جویای روحانیت و پویای راه کمالند و مصداق روشنی باشد برای آسمانی بودن، عرشی بودن و الهی بودن.

بانوی آب و آیینه

امروز در تنگنای گرمی هوا و در کمبود کیمیای آب، در گوشه ای از کویر بزرگ ایران، قرن هاست که شهری قامت آراسته است. در دامن این شهر، گنبدی طلایی با گلدسته هایی بلند چون نگینی زیبا بر انگشتری شهر خودنمایی می کند. در زیر این بارگاه نورانی، بانویی بزرگ آرمیده است که نامش «فاطمه» و مرقدش زیارتگاهی روح افزاست. مردمان که به پاکی اش ایمان دارند او را «معصومه» می خوانند و چون بارگاهش را سرچشمه کرامت و مهر می دانند «کریمه اهل بیت»اش گفته اند.

قرن هاست که مردم این سرزمین بوی بهشت برین را از مرقد پاک او می بویند و جلوه دوباره زهرای اطهر را در حریم حرم او می جویند. بارگاه حضرت معصومه علیهاالسلام زینت شهر قم، پناهگاه پاکان و صالحان و نقطه امید دین باوران است.

معصومه اهل بیت، دختر امام موسی بن جعفر علیه السلام گلی بود در بوستان عصمت و امامت، که از زلال ولایت پدر و برادر به خوبی سیراب شده و از نور علمِ الهیِ برادر بهره های فراوان برده بود. او در سایه سار مهر برادرش امام رضا علیه السلام رشد کرده و با دست های مهربان او کمال یافته بود. امام علاقه وافری به خواهر گرامی خود داشت و همواره از او به بزرگی یاد می فرمود؛ چنان که فرمود: «کسی که فاطمه را در قم زیارت کند، گویی مرا زیارت کرده است».

روایات معصومین(ع) فضیلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد. امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: «آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است، و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است. و برای امیرمومنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آنها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آنجا رحلت می کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.»

بانوی آب و آیینه

امروز زنان و دختران مسلمان به یمن مولودی مبارک، از تبار گل یاس، دل از نور ایمان لبریز می کنند و عهد می بندند که همیشه باغبان بوستان دین باشند. به جاری ایمانشان گل هایش را آب دهند و به حصار حجابشان راه بر بادهای سمّی بربندند. به پرتو نگاه عفّتشان ریشه هرچه علف هرزه را بخشکانند و بوستانی بسازند سرسبز و آباد، سرشار از یاس های ایمان و نسترن های معرفت و لبریز از عطر خداجویی و خداپرستی، با حصاری محکم از حجاب و عفاف و جویباری زلال از ایمان و تقوا و در آن غنچه هایی بپرورند روییده بر شاخسار حب اهل بیت.

در این روز عزیز که به عنوان روز دختر نامگذاری شده است نباید تنها به تعریف و دادن هدایا به دختران بسنده کرد بلکه فرصتی برای به خود آمدن است چراکه زنان و دختران در حقیقت سرمایه های معنوی خانواده و جامعه هستند. بانوان ما نباید از نقش خود در سامان دادن بر افق واقعیت های حاکم بر دنیا و تحولات اجتماعی دنیا غافل باشند، اگر معنویت، حجاب، عفت و تقوای این قشر عظیم و تاثیر گذار در جامعه از بین رفت جامعه اسلامی سرمایه معنوی خود را از دست داده است.

بانوی آب و آیینه

حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب. دختران پاک این سرزمین باید با الگو قرار دادن عفاف و حجاب این بانوی آسمانی خود را از گزند آسیب های مختلف محفوظ دارند و در حفظ گوهر درونی خویش کوشا باشند.

گزارش ازسولماز محمدی



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار