ضرورت تغییرات کتاب درسی منطبق با تحولات جامعه

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی از ضرورت تغییر کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مبتنی بر تغییرات کشور و جهان خبر داد.

سیدرضا صالحی امیری رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،  در خصوص ضرورت تغییر و تحول در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان گفت: در جامعه‌ای که تغییر و تحول فرهنگی به سرعت در حال انجام است کتاب‌های درسی هم باید با چنین سرعتی به روز رسانی شود تا از مباحث روز دنیا عقب نماند.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه شود بحث نیازسنجی فرهنگی است که در سطوح سنی مختلف باید انجام شود و مبتنی بر نیازها، منابع، تولید، تدوین و تالیف شود.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: نیازسنجی علاوه بر زمینه فرهنگی باید در حوزه اجتماعی، اخلاقی و مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گیرد، یعنی باید نیازهای دانش‌آموز در مدرسه شناسایی شده و مبتنی بر آن پاسخ‌هایی قابل قبولی ارائه شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه این نیازها در حوزه‌های اخلاقی‌، معرفتی، اجتماعی و مواردی دیگر از این قبیل است، یادآور شد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد که منطبق با تحولات نیازهای دانش‌آموزان را شناسایی و به آنها پاسخ دهد.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه تداوم نیازسنجی‌ها بسیار ضروری است گفت: تغییرات باید با درک تحولات کشور، منطقه و جهان انجام شود.

وی بیان کرد: معلم نیز در سیستم آموزشی باید خلاق باشد و به نیازهای جامعه بر اساس شرایط موجود و با سرعت تغییر و تحولات ایجاد شده عمل کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار