با گذشت دو سال از ناپدید شدن هواپیمای مالزی و مرگ 239 سرنشین آن، عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما بدون نتیجه به پایان رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ان‌دی‌تی‌وی"؛ هواپیمای MH-370 مالزی دو سال پیش بر اثر حادثه ای نامشخص ناپدید شد و با وجود عملیات گسترده جستجو، تاکنون هیچ مدرکی از سرنوشت نهایی آن یافت نشده است. کشورهای فعال در طرح پیدا کردن این هواپیما، روز جمعه اعلام کردند عملیات‌های مختلف در این زمینه تا یافتن مدارک قطعی تر در خصوص محل احتمالی سقوط متوقف خواهد شد.

هواپیمای بوئینگ 777، در تاریخ 8 مارس 2014 (17 اسفند 1392) در مسیر  پرواز کوالالامپور به پکن ناپدید شد. بر اساس گزارش های منتشر شده، این هواپیما قبل از ناپدید شدن مسیر خود را تغییر داده و در نهایت در منطقه ای نامشخص از اقیانوس سقوط کرده است. دولت مالزی پس از بررسی های بسیار اعلام کرد این هواپیما به صورت عمدی از مسیر خارج شده است.

خانواده قربانیان این حادثه، از توقف عملیات جستجو ابراز ناراحتی کرده و بسیاری از آن ها دولت های مسئول را به کم کاری در انجام وظایفشان متهم کرده اند. تصمیم توقف روند جستجو برای یافتن MH-370، به صورت مشترک از سوی سه کشور مالزی، چین و استرالیا گرفته شده است. این سه کشور در مجموع 135 میلیون دلار برای یافتن سرنوشت این هواپیما هزینه کرده اند.

در حالی که این کشورها در بیانیه خود اعلام کرده اند این عملیات تنها تا زمان یافتن مدارک جدید متوقف شده است، خانواده گمشدگان، این اقدام را به معنای پایان تلاش ها برای یافتن سرنوشت واقعی MH-370 می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
پس از سه سال که هنوز پیدا نشده مطمعناًدیگه پیدانمیشه من هم بانظر این دوستم که نظر نوشته موافقم این یک حمله تروریستی هس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
واقعا دیگه جای ناامیدی داره من احتمال میدهم این یه حمله تروریستی باشه
آخرین اخبار