چیپ میکروسیال برای اندازه گیری سطح سرمی مارکرهای استخوانی برای اولین بار در دانشگاه تهران ساخته شد.

مرتضی حسینی طراح و سازنده طرح چیپ میکروسیال در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این طرح با همکاری مرکز پژوهشی و فناوری‌های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران ساخته شد.

وی ادامه داد: درگام اول از طریق تعامل میان نانوذرات طلا و مولکول‌های زیستی آنتی بادی، یک نانو کاوشگر طلا برای اندازه‌گیری الکتروشیمیایی غیرآنزیمی نشانگرها ساخته شد و در گام بعدی این کاوشگر بر روی سطح الکترود با حفظ ساختار و کارکرد آنتی بادی طراحی شده است.

این طراح چیپ میکروسیال بیان داشت: در این راستا رسوب نانوذرات طلا بر روی سطح الکترود طلا به منظور بهبود ویژگی‌های الکتروشیمیایی سطح صورت گرفت است.

حسینی تصریح کرد: در این پلت فرم مبتنی بر واکنش آنتی‌بادی و آنتی‌ژن کلیه مراحل معرفی نمونه، انکوباسیون و اندازه‌گیری الکتروشیمیایی در کانال‌های میکروسیالی اتفاق می‌افتد. 

وی اذعان داشت: الکترودهای طلای موجود در محفظه میکروسیالی برای نشاندن آنتی بادیی که در مراحل بعدی به صورت انتخابی با آنتی ژن مربوطه واکنش می‌دادند عامل‌دار شده و برای ساخت کانال‌های میکروسیالی از یک روش ارزان، قابل اعتماد و سریع با استفاده از نوار چسب دو طرفه استفاده شده است، در مرحله آخر تراشه الکتروشیمیایی و ساختار میکروسیالی برای ساخت سیستم نهایی استئوکیت ادغام شدند.

حسینی یادآور شد: در این طرح تراشه میکروسیالی بر پایه روش‌های الکتروشیمیایی ساخته شده و برای اندازه‌گیری نشانگرهای پیشنهاد شده، انتخابی و حساس بوده است. 

وی گفت: از دیگر مزایای این سیستم تشخیصی ساده می‌توان به کاهش زمان اندازه گیری و نیاز به مقدار کمتر نمونه و ثبات بالا اشاره نمود.


انتهای پیام /

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار