مجری طرح نانو ذرات مغناطیسی گفت: روش جذب امواج الکترومغناطیس به وسیله نانو ذرات طراحی و ابدا شد.

کریم اصولی بستان‌آباد، مجری طرح نانو ذرات مغناطیسی ،  در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به استفاده از نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن اظهار داشت: روش به کار گرفته شده در این پژوهش جهت سنتز پوشش‌های جاذب رادار یک روش ساده و کم‌هزینه بوده، به‌علاوه پوشش سنتز شده از کارایی بالایی برای جذب امواج راداری برخوردار است.

وی ادامه داد:  اکسید آهن مغناطیسی یا همان مگنتیت یکی از مواد فرومغناطیس با خاصیت مغناطیس نسبتاً بالا است که خواص عالی در جذب امواج الکترومغناطیسی از خود بروز می‌دهد. در این پژوهش از این ماده در ابعاد نانومتری جهت ایجاد لایه‌های نازک بر روی لایه‌های الیاف کربن استفاده شده است. 

اصولی یاد آور شد: در طرح حاضر ابتدا نانو ذرات مگنتیت با استفاده از روش شیمیایی سنتز شد. در ادامه این نانوذرات با استفاده از روش الکتروفورتیک بر روی الیاف کربن فعال شده پوشش داده شد. 

مجری طرح نانو  ذرات مغناطیسی  عنوان کرد: پارامترهای فرایند سنتز همچون دما و غلظت مواد اولیه و پارامترهای فرایند پوشش دهی از قبیل تناوب و زمان رسوب‌دهی به‌منظور بهینه‌سازی فرایند مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت:  به‌منظور اندازه‌گیری میزان جذب امواج الکترومغناطیس از آنالیزگر شبکه برداری استفاده می شود و این طرح یکی از پروژه های مفید برای جذب اواج مغناطیسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار