نشست خبری برسی اندیشه تکفیری ها با حضور رییس پژوهشگاه مطالعات تقریب استان وجمعی از خبرنگاران در اتاق جلسات پژوشگاه مطالعات تقریب پیش از ظهر امروز برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب در خصوص این مراسم گفت: متاسفانه جهان اسلام امروزه با مصیبتی روبه رو است وان نگاه های افراطی در متون دینی به ویژه قران کریم است که باعث حرکت هایی ضد اموزه های الهی شده است که نتیجه ان جز تفرقه وظلم در بین احاد اسلامی نیست.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب ادامه داد:وظیفه این پژوهشگاه شناسایی واسیب شناسی جریان های تکفیری وعلت گرایش جامعه به ان هاست .

وی از راه اندازی کلان پروژه ای در خصوص شناخت تکفیر وجریان های تکفیری در یک ماه گذشته خبر داد وگفت:این پروژه یک ماهی هست که استارت ان زده شده است واین کلان پروژه بران است تا با برجسته سازی منابع و اراء مشترک فریقین در علوم مختلف اسلامی با محوریت کتاب وسنت ؛جریان های تکفیری ونگرش های ان هارا در اینده شناسایی کرده وبه راه حل هایی علمی در مواجهه با چالش های اینده دست یابد.

مختاری همچنین افزود:تا کنون افراد مختلفی را از استان های مشهد اصفهان ونجف ودیگر شهر ها دعوت کرده ایم تا در این پروژه مارا همراهی کنند.

وی ادامه داد:از تمامی افرادی که در این راستا قادر به همراهی ما هستند دعوت میکنیم که مارا در این پژوهش بزرگ یاری فرمایند

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب در خصوص منابع لازم برای ادامه این طرح درپایان اظهار کرد: در حال حاضرفقط منابع کتابخانه ای در دسترس ما است ولی پیش بینی شده است که اگر منابع در ادامه روند کار کافی نباشد پژوهشگران را به شهر ها و کشورهای دیگر برای تکمیل کار اعزام کنیم.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار