آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام دین فرهنگی است گفت:رفتار زشت تکفیری ها قابل تعمیم به کل جهان اسلام نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله مکارم شیرازی،مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در جمع مبلغان مناطق محروم حوزه علمیه قم و مسوولان امربه‌معروف و نهی از منکر راه‌آهن سراسر کشوربا تأکید بر اینکه اسلام، دین فرهنگی است، گفت: برخی اسلام را دینی نظامی می‌دانند اما این‌گونه نیست و اگر رفتارهایی زشت از سوی جمعیت تکفیری و داعشی سر می‌زند، نباید به‌کل جهان اسلام تعمیم داده شود.

وی افزود: ارشاد جاهل و نهی از منکر دو وظیفه مهم مسلمانان است که باید انجام دهند، به‌عنوان نمونه فردی که شراب می‌خورد و نمی‌داند که حرام است باید ارشاد شود اما فردی که به حرام بودن شراب آگاهی دارد باید امربه‌معروف شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان  اینکه اسلام، دین فرهنگی است، گفت: برخی اسلام را دینی نظامی می‌دانند اما این‌گونه نیست و اگر رفتارهایی زشت از سوی جمعیت تکفیری و داعشی سر می‌زند نباید به‌کل جهان اسلام تعمیم داده شود و اسلام با سرعت در کل جهان در حال گسترش است.

وی با تأکید بر گسترش مسلمانان در سراسر جهان افزود: به‌عنوان نمونه اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی جهان اسلام است و مردم این کشور با اشتیاق و علاقه به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: جمله‌هایی نظیر به ما مربوط نیست، ما را با آنان در یک قبر نمی‌خوابانند سخنان اشتباهی است که برخی با تکرار آن تکلیف را از خود ساقط می‌کنند که نباید این‌گونه باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار