قم؛

داعش و تکفیر دست نشانده استکبار

آیت الله نوری همدانی با بیان این که داعش و تکفیر دست نشانده استکبار هستند گفت: باید آمادگی فکری و فرهنگی در برابر دشمن و هوشیاری لازم را داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بسیجیان کانون وکلای استان قم،اظهار داشت:در برابر آمریکا و انگلستان باید همواره ستیزه‌جو بود و بدانیم که این‌ها دشمنان کینه‌جوی ما هستند، روزبه‌روز کینه آن‌ها بیشتر می‌شود و باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد. ما همواره باید آمادگی فکری و فرهنگی در برابر دشمن و هوشیاری داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر پیروی از راه امام و شهدا گفت: این انقلاب با خون و جهاد و شهادت پیشرفت کرده و میلیون‌ها عاشق شهادت در کشور وجود دارد و اگر رهبر انقلاب اشاره‌ای کند این جوانان حاضرند در راه خداوند خون داده و به شهادت برسند. در برابر دشمن همواره باید باقدرت برخورد کرد و در برابر آمریکا و انگلیس باید با جدیت برخورد کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به وقایع بحرین گفت: مردم این کشور گرفتار آل‌سعود و آل خلیفه هستند و همه این‌ها را استکبار درست کرده است، داعش و تکفیر دست‌نشانده استکبار است.
مسلمانان باید با عزت زندگی کنند، اظهار داشت: از آیات و روایات این مطلب استفاده می‌شود که عزت از آن خداوند و پیامبر خدا و مسلمانان است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اصولی سبب عزت مسلمانان می‌شود، گفت: نخستین اصل علم است، طلب علم بر هر مسلمان واجب و لازم شده است ازاین‌رو باید همواره باید به فکر تعالی علمی باشیم و ساعاتی از عمر خود را صرف کسب علم کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در مورد کسب علم در دوران جوانی خاطرنشان کرد: کسی که در جوانی و کودکی علم نیاموزد در دوران جوانی تقدمی پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اصل دوم را ایمان بیان کرد و گفت: در دو هزار آیه درباره معاد صحبت شده و آیات فراوانی درباره علم و ایمان در قرآن کریم آمده است، در قرآن کریم آمده کسانی که علم و ایمان را توأمان باهم کسب می‌کنند توفیق و عزت را به دست می‌آورند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم تفکر در آفرینش هستی گفت: آفرینش ستارگان و سیارات به‌گونه‌ای است که هیچ‌یک باهم برخورد نمی‌کنند و این‌ها همه نشان از عظمت خالق یکتا است.

وی اصل سوم را عقل بیان کرد و ادامه داد: عقل متفاوت از علم بوده و عقل همان بصیرت است، انسان ممکن است عالم باشد اما عاقل نباشد ازاین‌رو تشخیص حق از باطل لازمه زندگی هر انسانی است.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه اصل چهارم تقوا و تعهد است، افزود: 230 آیه از آیات قرآن درباره تقوا است انسان در هر پستی که باشد باید تقوا داشته باشد، همچنین پنجمین اصل جهاد و شهادت است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به تأثیرگذاری امام راحل در کل دنیا گفت: ایشان توانستند صف مستکبران را پریشان کرده و جهان استکبار و صهیونیست‌ها را به دنیا بشناسانند و یکی از ثمرات انقلاب شناختن مستکبران است که امام خمینی(ره) این کار را به‌روشنی انجام دادند.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار