به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، ایران، تفاهم، رویش ملت، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به ساخت قاب ضد شنود و جاسوسی آیفون، تسخیر دنیا با پوکمان‌گو، انتشار تعرفه‌های تازه اینترنت در مخابرات و جریمه اپراتورهای متخلف در ترابردپذیری اشاره کرد.

روزنامه نفاهم

روزنامه تفاهم در "صفحه فناوری اطلاعات" امروز خود از جریمه شدن اپراتورهای متخلف در طرح ترابردپذیری خبر داد و نوشت: اپراتورهایی که در مرحله آزمایشی در اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها کارشکنی کنند در مرحله تجاری اجازه دریافت مشترک در این بخش را ندارند و تعداد مشترکان دریافتی آنها محدود می‌شود. همچنین زمانی که قرار است این برندها در قالب یک سیستم یکپارچه فعالیت کنند مشکلاتی ایجاد می شود.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر مزایا و معایب طرح آزمایشی ترابردپذیری و مشکلات پیش روی اپراتورها نسبت به یکدیگر در این طرح پرداخته است.

روزنامه



روزنامه تفاهم در ستون دیگر از خبرهای امروز خود با پیگیری از سازمان شرکت مخابرات ایران از راه اندازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت خبرداد و نوشت: سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت، مختص کاربران سرویس های اشتراکی اینترنت پر سرعت شرکت مخابرات ایران است. همه کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران با استفاده از سامانه مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مققرات در سراسر کشور از امکان رصد پهنای باند و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت خود بهره مند میشوند.

در ادامه این روزنامه به توئضیحاتی بیشتر در خصوص راه اندازی این سامانه به صورت بومی پرداخته است.



روزنامه


روزنامه رویش ملت

روزنامه رویش ملت در صفحه "علمی و فناوری" خود از ساخت قاب ضد شنود و جاسوسی آیفون خبرداد و نوشت: ادوارد اسنودن با همکاری هکرها با توسعه یک فناوری جدید از شنود مکالمات و کنترل گوشی های آیفون به دست آژانس امنیت ملی آمریکا جلوگیری می کند. این فناوری به آنها امکان می دهد اگر گوشی همراه برای یک سازمان اطلاعاتی سینگنال های مخفی ارسال کند فورا متوجه شوند.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر نحوه کارایی فناوری ضد شنود و جاسوسی آیفون پرداخته است.

روزنامه

روزنامه شهروند

روزنامه شهروند در صفحه "اقتصاد روز" امروز خود از انتشار تعرفه های تازه اینترنت مخابرات خبرداد و نوشت: تعرفه اینترنت باهدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت مناسب همه اپراتورهای تلفن همراه چه ثابت و چه سیار در ایران بدون توجه به اینکه تخفیف های شرکت زیرساخت برای مخابرات لحاظ شود یاخیر با کاهش قیمت روبرو شد. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر روند تغییر تعرفه های اینترنت در اپراتورهای مختلف در ایران پرداخته است. 

روزنامه



روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه "بازار فناوری اطلاعات" خود از محبوبیت بزرگترین مجموعه بازی های تاریخ در بین کابران 100 میلیونی خود خبرداد و نوشت: بازی های پوکمون گو با عبارت ماجراجویی در دنیای واقعی یکی از بزرگترین مجموعه بازی های تاریخ در دنیای مجازی است که هدف اصلی آن پیدا کردن تمام پوکمون ها درحین بازی است.

پوکمون گو از قابلیت جی پی اس گوشی و دوربین آن استفاده می کند تا مکانی که در آن هستید را تبدیل به یک بازی پوکمون کند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتر در خصوص نحوه بازی پوکمون گو تا آخرین مرحله این بازی پرداخته است.


روزنامه


روزنامه کسب و کار در ستون دیگر از خبرهای امروز خود با پیگیری از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای طرح فنی رجیستری گوشی های موبایل به طور آزمایشی با ایجاد سازمان شناسایی و ثبت گوشی خبرداد و نوشت: طرح رجیستری گوشی موبایل با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیرقانونی موبایل به داخل اجرا خواهد شد و پس از آغاز این طرح در روی آن داده نمی شود.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر طرح رجیستری و برخورد با متخلفان و سودجویان پرداخته است.



روزنامه

روزنامه ایران

روزنامه ایران در صفحه "فناوری" خود با پیگیری از معاون رگولاتوری از جزئیات اجرای کاهش تعرفه اینترنت خبرداد و نوشت: در بخش اینترنت پرسرعت در ایران تغییراتی از جمله کاهش قیمت حجم اینترنت به ازای هرگیگابایت به وجود آمده است در واقع بخش تعرفه ها در اینترنت حجمی با کاهش 20 درصدی مواجه است.

در مصوبه ای جدید؛ بخش توسعه شبکه ملی اطلاعات ملزم به تفکیک ترافیک داخلی و خارجی شده است. همچنین در زمینه امکان جداسازی داخلی و خارجی آمار دقیقی در دست نیست اما کاربران می توانند میزان استفاده از ترافیک داخلی و خارجی خود را مشاهده کنند.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر سرنوشت اجرای مصوبه 237 که در آن کاهش قیمت اینترنت تصویب شده پرداخته است.


روزنامه




گردآوری: زهره کلهر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.