به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، خراسان، ایران و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای آی‌تی، پلمپ نمایندگی‌های غیرمستقیم آیفون و معرفی پربازدیدترین سایت‌ها و پیام‌رسان‌ها در ایران اشاره کرد.

روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب‌وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود از جلوگیری واردات بی‌رویه کالاهای آی‌تی به کشور خبر داد و نوشت؛ یکی از تاثیرات خوب برجام که باعث شده کشورهای خارجی تمایل بیشتری برای همکاری با ایران داشته باشند، انتشار بازی‌های ایرانی در خارج از کشور  است، بیشتر سعی بر این شده است که بازی های ایرانی در کشورهای خارجی بومی سازی شود، در ادامه  این روزنامه به توضیحات بیشتر در خصوص حضور بازی‌های ایرانی در بازارهای خارجی و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای آی تی به کشور پرداخته است.

روزنامه


 روزنامه کسب‌وکار در ستون دیگر خبرهای خود از فراهم‌سازی فضایی مناسب برای صادرات محصولات IT در کشور خبر داد و نوشت؛ کشور ایران برای مبادلات در زمینه فناوری اطلاعات دیگر محدود به یک کشور نیست و می‌تواند با شرکت‌ها و کشورهای مختلف مذاکره داشته باشد، علاوه بر مهیا شدن این فضا می‌تواند قابلیت صادرات در حوزه فناوری اطلاعات را نیز داشته باشد. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر صادرات محصولات IT در ایران پرداخته است.

روزنامه


روزنامه ایران

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از بزرگترین تهدیدهای صنعت فناوری و نگرانی‌های صنعت جهانی به‌ویژه حضور ترامپ و برگزیت در صنعت فناوری خبر داد و نوشت؛ پس از بررسی درخواست خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متوجه خواهید شد که ترامپ و برگزیت از بزرگترین تهدیدهای صنعت فناوری محسوب می شوند. در ادامه این روزنامه به تحلیل و  بررسی تاثیر حضور ترامپ و برگزیت به عنوان دو تهدید بزرگ در صنعت فناوری پرداخته است.

روزنامه

روزنامه ایران در ستون دیگر خبرهای خود به بررسی حضور شرکت‌های خارجی در ایران و شرایط پسابرجام با لغو تحریم‌ها از طرف مجامع بین‌‌المللی پرداخته است، حوزه فناوری اطلاعات فرصتی برای بهبود ارتقاء صنعت‌های مختلف کشور در فضای رقابتی است و بعضی با تفکر عدم وجود امکانات و فضای لازم برای رقابت، به چشم تهدید به آن نگاه می‌کنند و  معتقدند حضور شرکت‌هایی مثل مایکروسافت در ایران تهدید نیست، بلکه فرصت است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر حضور شرکت‌های خارجی در ایران پرداخته است.


روزنامه

روزنامه ایران در موضوعی دیگر به بررسی شکلک‌هایی که این روزها عضو جدایی‌ناپذیر گفت‌وگوهای مجازی ما در شبکه های اجتماعی شده‌اند پرداخته است، کارشناسان معتقدند شکلک‌های مجازی حالا قدرتی بیشتر از کلمات پیدا کرده‌اند. کیبورد اکثر گوشی‌های تلفن هوشمند مجموعه‌ای ‌از ایموجی‌های مشخصی دارد. علاوه بر این هر یک از سرویس‌های اینترنتی مانند پیام‌رسان‌ها به کاربران اجازه نصب استیکر‌های بی‌شمار دیگری را نیز می‌دهد. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درخصوص شکلک‌های مجازی شبکه‌های اجتماعی و تمایل کاربران برای استفاده از آنها می پردازد.



روزنامه

روزنامه خراسان

روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری امروز خود از پلمپ نمایندگی‌های غیرمستقیم آیفون در کشور خبر داد و نوشت؛ با توجه به پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جمع‌آوری گوشی‌های همراه با مراجعه به فروشگاه‌های مربوط به شرکت‌هایی که واردکننده آیفون محسوب می شوند، حالا چه اینترنتی و حقیقی با واژه ناموجود مواجه می شوید. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درخصوص پلمپ نمایندگی‌های غیرمستقیم آیفون در کشور پرداخته است.

روزنامه

روزنامه خراسان در ستون دیگر خبرهای خود از معرفی پربازدیدترین سایت‌ها و پیام‎رسان‌ها در ایران خبر داد و نوشت؛ شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی  مانند اینستاگرام و تلگرام در ایران با ترافیک بیشتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیس‌بوک که زمانی در صدر توجه کاربران ایرانی بودند، روبرو هستند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مختلف در ایران پرداخته است.

روزنامه



گردآوری: زهره کلهر



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.