روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می گویند؟

فناوری،امید تازه گرسنگان جهان/شارژ تلفن همراه در جیب لباس/کنترل گوشی هوشمند با اشاره چشم/جولان کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله ایران، جوان، خراسان، رویش ملت، تفاهم  و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به: فناوری، امید تازه گرسنگان جهان، تلفن همراهتان را در جیب شارژ کنید، کنترل گوشی های هوشمند با اشاره چشم، نتیجه جولان کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

روزنامه ایران

روزنامه ایران در صفحه  فناوری امروز خود از  اهداف  و  راهکارهای سازمان ملل متحد برای کاهش و  ریشه کردن  بحران گرسنگی  و  تامین غذای بشر در آینده ای نه چندان دور  با  استفاده از  فناوری خبر داد و نوشت؛ سازمان ملل متحد با استفاده از اهداف توسعه پایدار، برنامه جدیدی را با نام برنامه جهانی غذا پایه گذاری کرده است. سازمان ملل  اپلیکیشنی با پهنای باند پایین برای کشاورزان خرده‌پا و فقیر در گواتمالا ساخته که می‌تواند اطلاعات ویژه منطقه و کشاورزی و نیز توصیه‌های لازم برای کشاورزان این محدوده، قیمت محصولات در بازار و نیز پیش‌بینی آب و هوا را ارائه دهد. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص کارایی های دیگر این اپلیکیشن پرداخته است.


روزنامه


روزنامه ایران در  ستون دیگر خود از بازسازی صورت با چاپگر سه بعدی خبر داد و نوشت؛ پزشکان جراحی پلاستیک می‌گویند از این پس  برای بازسازی چهره‌ آسیب‌دیده می‌توان از بافت‌های زنده و ساخت‌های حیاتی که  چاپگرهای سه بعدی در آن به کار رفته  برای رفع نیازهای  بیماران آسیب دیده استفاده کرد. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درباره  ویژگی‌های منحصربه فرد این چاپگرهای سه بعدی برای بازسازی چهره آسیب‌دیده  و جراحی پلاستیک پرداخته است.


روزنامه


روزنامه رویش ملت 

روزنامه رویش ملت در صفحه علمی و فناوری از طراحی لباسی  جالب و منحصربه فرد که  تبلت و تلفن همراه را بدون نیاز به سیم شارژ می‌کند، نوشت ؛ اگر چه تلفن همراه به انسان کمک های بسیاری کرده اما همچنان به سیم ، کابل و شارژر نیاز دارد. شرکت BAE با استفاده از  فناوری جدیدی به نام "براد سور سپین" برای ساخت لباسی که درون خود یک شبکه الکترونیکی دارند و گجت ها را خود پارچه شارژ می کند، اقدام کرده است. این روزنامه در ادامه توضیحاتی در خصوص جلیقه ای داده که از یک لایه نساجی الکترونیکی ساخته شده که در هنگام استفاده در پوشاک کاربر، یک شبکه الکترونیکی نامرئی و منبع تغذیه‌ای از بافت رسانا دارد.

روزنامه


روزنامه خراسان 

روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری با پیگیری از وزارت ارتباطات بعد از بازنگری نرخ های ارتباطی در تلفن ثابت و سیار  از کاهش قیمت اینترنت و دیتای موبایل از اول مرداد ماه سال جاری خبر داد و نوشت؛ با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های 237 کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین 16 تا 30 درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار 20 درصد کاهش می‌یابد. در ادامه این روزنامه از روند تغییرات تعرفه های سیم‌کارت های دائم و اعتباری نوشته و به بررسی بیشتر تعرفه های تلفن همراه در مصوبات دولت پرداخته است.


روزنامه

روزنامه جوان

روزنامه جوان در صفحه دانش و فناوری امروز خود از توسعه کاربرد نرم افزاری گفت که با اشاره چشم گوشی هوشمند را کنترل می کند، این روزنامه نوشت؛ با استفاده از این نرم افزار در گوشی های هوشمند می توان تنها با حرکت چشم به انجام بازی، باز و بسته کردن برنامه‌های مختلف پرداخت. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درخصوص ارتقاء بیشتر این نرم افزار با داده های جدید پرداخت.


روزنامه


روزنامه تعادل 

روزنامه تعادل در صفحه دانش و فناوری امروز خود از رفتار نامتعارف و هجوم 400 هزار کاربر ایرانی به صفحه اینستاگرام بازیکن فرانسوی به خاطر مصدوم شدن و تعویض رونالدو  بازیکن پرتغالی  در فینال یورو 2016 خبر داد و نوشت؛ بیش از 400 هزار کاربر ایرانی با هجوم  به صفحه اینستاگرام بازیکن فرانسوی با الفاظی زشت و ناپسند به زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی با ترفندی خاص کامنت‌هایی با این مضمون به اشتراک گذاشتند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص انعکاس خبر هجوم کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام بازیکن فرانسوی در رسانه های جهانی پرداخته است.


روزنامه



روزنامه تعادل در ستون دیگر از خبرهای خودبه بررسی حمله هکرها به حساب های شبکه اجتماعی مدیران ارشد فناوری پرداخته است، تعادل نوشت؛ هیچ کس دربرابر هک شدن حساب های شبکه اجتماعی خود مصون  نیست ؛  اما کسانی که فناوری و ضعف های آن بیشتر از افراد معمولی آگاهی دارند ، انتظار می رود ترفند های بهتری برای مقابله با حمله هکرها به کارببرند، پیش از این قربانیان هکرها فیس بوک و گوگل بودند ، درحال حاضر توئیتر هدف اصلی هکرها شده است، در ادامه این روزنامه به توضیحا بیشتر درخصوص آسیب پذیری شرکت های بزرگ شبکه های اجتماعی درمقابله با حمله هکرها پرداخته است.

روزنامه

روزنامه تعادل در موضوعی دیگر از وجود خلأ میان سرمایه گذار و متقاضی جذب سرمایه در ITC  خبر داد و نوشت؛ برای پر کردن این خلأ نیاز به واسطه هایی مانند بنگاه های معاملات است که بتوانند با برخورداری از آگاهی حقوقی و فنی این دو را به یکدیگر مرتبط کنند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتر در خصوص نیاز بازارهای ایران برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای جذب سرمایه در ITC  پرداخته است.


روزنامه




گردآوری : زهره کلهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار