به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، ایران، شرق، تعادل و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به ثروتمندترین‌های حوزه فناوری جهان، کارخانه تولید گوشی داخلی در استانه تعطیلی و درآمد میلیاردی تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

روزنامه تعادل

روزنامه تعادل در صفحه دانش و فن امروز خود از سیاست های امنیتی در دنیای سایبر و حملات مهندسی اجتماعی و همچنین دسترسی به اطلاعات فردی به دست افراد معمولی خبر داد و نوشت؛ در سیستم مهندسی اجتماعی، مهاجم به جای استفاده از روش‌های معمول و مستقیم نفوذ جمع آوری اطلاعات برای دسترسی به سیستم های سازمان و پایگاه داده‌ها به خواسته خود عمل می‌کنند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر نحوه دفاع در برابر حملات مهندسی اجتماعی در فضای سایبری و آسیب های ناشی از این حملات پرداخته است.


روزنامه

روزنامه تعادل در ستون دیگری از خبرهای خود از وجود اشتباهات رایج در شارژ کردن گوشی های هوشمند خبر داد و نوشت؛ محققان به بررسی علل تخلیه مکرر باتری گوشی های هوشمند و در نهایت فرسایش آنها پرداخته‌اند. آنها معتقدند که علت اصلی بروز مشکلات، رفتار ناردست کاربران با گوشی‌های هوشمند و شیوه غلط شارژ آنها است در حالیکه گوشی های هوشمند به شوک و استرس حساس بوده و این عوامل سبب کاهش طول عمر آنها می شود. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتری در خصوص نحوه نادرست شارژ گوشی توسط کاربران پرداخته است.


روزنامه

روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری امروز خود از درآمد میلیاردی  تولیدکنندگان بازی های رایانه ای خبرداد و نوشت؛ تاثیرگذاری بالای بازی های یارانه ای روی مخاطب این بازی ها را به ابزاری برای آموزش، آگاهی و... تبدیل کرده است. امروزه صنعت بازی های رایانه ای به یک عرصه سودآور تبدیل شده و شرکت های بزرگ تولیدکننده اینگونه بازی ها هر ساله سود کلانی را کسب می کنند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر سودهای نجومی شرکت های بزرگ و کلان بازی های رایانه ای در دنیا پرداخته است.

روزنامه

روزنامه ایران

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود به معرفی ثروتمندترین های حوزه فناوری جهان پرداخته است. ایران نوشت؛ با ورود فناوری به جنبه‌های مختلف زندگی بشر این امر واضح و مبرهن است که فناوری و تکنولوژی صنعتی پولساز است و کمپانی های فناوری ثروتمندترین های جهان را به خود اختصاص داده است. هر ساله این کمپانی فهرستی از ثروتمندترین های جهان را در مجله ها و سایت های مختلف منتشر می کند، در سال جاری علاوه بر معرفی 100 فرد ثروتمند جهان، 10 میلیاردر در حوزه فناوری را معرفی کرده است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر بیوگرافی ثروتمندترین های جهان پرداخته است.

روزنامه


روزنامه ایران در ستون دیگر خبرهای امروز خود از رکوردشکنی پیام رسان فیس بوک در بحث تعداد کاربران خود خبر داد و نوشت؛ اپلیکیشن مسنجر در فیس بوک هر ماه یک میلیارد کاربر فعال دارد، پس این پیام رسان از پرطرفدارترین اپلیکیشن ها در دنیا محسوب می شود. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر محبوبیت پیام رسان فیس بوک در بین کاربرانش پرداخته است.


روزنامه

روزنامه شرق 

روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود از خطر تعطیلی کارخانه تولید گوشی های داخلی خبر داد و نوشت؛ کاهش فروش، بالابودن قیمت تمام شده کالاهای تولید و هزینه خرید مواد اولیه موجب می شود که بنگاه های داخلی در سراشیبی تعطیلی قرار گیرند. وزیر ارتباطات وعده‌هایی برای حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی داده و گفته است: در بودجه سال آینده اعتبار لازم به منظور حمایت از ایجاد کسب‌وکارهای جدید و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر  گرفته شده است و  در کشور از تعداد قابل  توجهی فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره‌مندیم، می‌توانیم با کمترین هزینه‌ها بیشترین اشتغال را ایجاد کنیم. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر مشکلات پیش روی تولیدکنندگان گوشی های داخلی پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شرق در ستون دیگری از خبرهای امروز خود به بررسی راهبردهای امنیت سایبری کشورهای آسیا-اقیانوسیه و ژاپن پرداخته است. شرق نوشت؛ مشاغل و دولتمردان به منظور مقابله با چشم‌انداز فعلی فناوری اطلاعات، نیاز دارند رویکرد فعلی خود در زمینه امنیت سایبری را بازبینی کنند. این ممکن است به معنی تغییر قابلیت‌های قانونی و اجرایی در کشورهای یادشده باشد. سنگاپور یکی از این کشورهایی است که طبق گفته کی شانموگام، وزیر قانون‌گذاری این کشور، نیاز دارد در روش‌های دستیابی به امنیت سایبری و شناسایی فضاهای نیازمند بهینه‌سازی بازبینی کند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر  راهبردهای امنیت سایبری کشورهای آسیا-اقیانوسیه  پرداخته است.


روزنامه


گردآوری: زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.