مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: توسعه و ترويج كشت زعفران و برند سازی آن از نیازهای مهم در شهرستان ملایر بوده و در این راستا انجمن زعفران کاران ملایر تشکیل می‌شود.

مجتبی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان،   با اشاره به ظرفیت شهرستان ملایر برای کشت زعفران اظهار داشت: زعفران یک محصول کم آب بر بوده که جایگزین خوبی برای محصولات پر آب بر است.

وی گفت: وضعیت خاک شهرستان ملایر به‌گونه‌ای است که کیفیت زعفران آن به‌مراتب بیشتر از زعفران سایر نقاط کشور بوده و محصول تولیدی در ملایر قابل‌رقابت با تمامی محصولات تولیدی در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: شهرستان ملاير اين ظرفيت را دارد كه به‌عنوان پايلوت زعفران در استان همدان و غرب كشور معرفی‌شده و با برگزاري همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصي در راستای توسعه و آشنايی كشاورزان می‌توان كشت اين محصول را در سطح شهرستان و استان رونق بخشيد.

وی گفت: بحث توسعه و ترويج كشت زعفران و برند سازی آن است یکی از نیازها مهم در این محصول بوده و نياز به اطلاع‌رسانی بيشتر در اين زمينه دارد.

طاهری افزود: در این راستا وجود يك انجمن جهت ساماندهی زعفران کاران و متقاضيان كاشت آن‌یکی از ضروريات شهرستان است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن زعفران کاران ملایر بیان کرد: به‌زودی شاهد فعالیت این انجمن بوده تا بتوان از ظرفیت‌های این محصول در شهرستان ملایر هر چه بیشتر استفاده کرد.

طاهری گفت: این انجمن  به‌عنوان پشتيبان رسمي جهت ارائه خدمات به زعفران کاران و مشاوره به متقاضيان در راستاي احداث زعفران زارها معرفی‌شده  و در راستای برند سازی اين محصول به نام شهرستان ملاير گام‌های بلندي برداشته می‌شود.

وی گفت: کاشت زعفران در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده  و کشت این محصول علاوه بر صرفه‌جویی از منابع آب استفاده از ظرفیت‌های شهر ملایر است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ بیان کرد: در سال 94 حدود 23 هكتار از اراضی شهرستان ملاير زير كشت زعفران بود و ميزان 69 كيلوگرم زعفران برداشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پايان امسال به 30 هكتار برسد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: زعفران ، برندسازی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.