آناهیتا نعمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت «چهلچراغ» از هنرمندان جوان اتفاق مثبتی را رقم می‌زند

توصیه‌ام به جشنواره فیلم «چهلچراغ» این است که فیلمسازانی را که دارای خلاقیت و استعداد هستند مورد حمایت قرار دهد.

آناهیتا نعمتی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ثمرات مثبتی که جشنواره «چهلچراغ» برای سینما و هنر کشور دارد، گفت: : مساله مهم در برگزاری جشنواره و آثار به نمایش درآمده در آن تاثیراتی است که در آینده خواهد گذاشت. از این نظر عیب بسیاری از جشنواره‌ها این است که جوانان خلاق شرکت کننده که جوایزی را هم گرفته اند، در آینده مورد توجه قرار نمی‌گیرند. از این نظر توصیه‌ام به جشنواره فیلم «چهلچراغ» این است که فیلمسازانی را که دارای خلاقیت و استعداد هستند مورد حمایت قرار دهد تا آن ها رها نشوند. متاسفانه در جشنواره ای دیگر دیده ایم که خیلی از هنرپیشه ها و فیلمسازان و افرادی که در رشته های مختلف جایزه می گیرند، بعد از مدتی دیگر خبری از آن ها نیست.

بازیگر فیلم سینمایی «یکی می ‌خواد باهات حرف بزنه» ادامه داد: مساله دیگر هم این است که انتخاب ها و جوایزی که تعلق می گیرد، کاملا براساس شرایط فنی و با معیار هنری باشد و موارد دیگر را در انتخاب فیلم ها و افراد در نظر نگیرند. متاسفانه برخی جشنواره ها ملاک درستی درباره انتخاب های خود ندارند. امیدوارم جشنواره فیلم «چهلچراغ» بتواند پایه ریزی مناسبی داشته باشد و به نوعی بتواند به پیشرفت جوانان فیلمساز کمک کند و همراه با حمایت‌های بعدی باشد.

آناهیتا نعمتی که تجربه ای هم در رشته عکاسی دارد، وجود این رشته مهجور را در جشنواره فیلم «چهلچراغ» مثبت ارزیابی کرده و در این باره گفت: رشته عکاسی هم مساله مهمی است که هر ساله در مورد آن جشنواره ای در انجمن عکاسان برگزار می شود. اصولا ما جوانان خلاق و هنرمندی در کشور داریم که باید در همین جشنواره ها خودشان را نشان دهند. جوانان با استعداد ایرانی در همه رشته ها کم نیستند و باید به آن ها کمک کرد. شما همین فیلم «ایستاده در غبار» را ببینید که چگونه فیلمساز جوانش در اولین تجربه کارگردانی چنین کار زیبایی ساخته است. ما در موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و فرهنگی می توانیم آثار خوبی را بسازیم و باید بستر مناسبی برای آن وجود داشته باشد. عکاسی هم در رشته های مختلف می تواند منجر به خلق آثار قابل توجهی شود و من امیدوارم که همه دست به دست هم دهیم تا هنری ارزنده و به دور از سیاست زدگی در کشورمان شکل بگیرد.

بازیگر فیلم «انارهای نارس» در پاسخ به اینکه کشف استعدادها در چنین جشنواره جوان و مردمی چقدر می تواند به رشد سینمای ایران کمک کند، گفت: بالاخره در کشورمان در همه زمینه ها استعدادهای خلاق فراوانی وجود دارد و کشف آنها مساله چندان دشواری نیست. به نظرم مساله مهم تر تقویت فیلمسازان با استعداد و علاقه‌مندی است که با کمترین امکانات کار می کنند و باید با پشتیبانی آن ها ایجاد انگیزه کرد. از این نظر فراتر از این که در این جشنواره موضوعات دینی و ملی مورد توجه قرار می‌گیرد، باید بتواند در ایجاد انگیزه میان هنرمندان هم موثر باشد. ما می بینیم که مراکزی مانند انجمن سینمای جوانان کمک های محدودی به فیلمسازان جوان می کنند که این کافی نیست و برگزاری جشنواره هایی مانند «چهلچراغ» می تواند یاری دهنده سینماگران شود و این حمایت ها می تواند به رشد جوانان کمک کند و فیلمسازان جوان می توانند شانس دیده شدن را در این جشنواره ها داشته باشند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار