روح‌الامین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امیدوارم «چهلچراغ» در آینده در سطحی گسترده‌تر برگزار شود

امیدوارم جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» در سال های آینده گسترده شده و به حوزه های دیگر مانند تجسمی هم بها دهد.

حسن روح الامین، نقاش جوان و متعهد کشورمان که با طراحی و نقاشی آثاری از واقعه عاشورا دلبستگی‌هایش را نسبت به سید و سالار شهیدان نشان داده است؛ در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت‌های هنری خود درباره امام حسین(ع) و حادثه عاشورا، درباره برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» گفت: من در سال‌های مختلف در حدود 20 اثر با موضوع «عاشورا» را نقاشی کردم، اگر چه این اقدام از سوی مسئولان فرهنگی مورد حمایت قرار نگرفت. ما در حوزه تجسمی هم مانند رشته های دیگر معضلاتی برای پرداخت به موضوعات دینی داریم و برای نمونه جشنواره «سوگواره هنر عاشورایی»، فقط در رشته پوستر برگزار می شود و یا این که چند سالی است که حوزه هنری می خواهد جشنواره ای با عنوان «هنر جوان» در حوزه تجسمی برگزار کند که انجام نشده است. از این نظر امیدوارم جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» در سال های آینده گسترده شده و به حوزه های دیگر مانند تجسمی هم بها دهد تا هنرمندان این رشته ها هم امکانی برای نمایش آثار دینی خود را درباره موضوع عاشورا داشته باشند. به نظرم همتی که برای برگزاری جشنواره‌ای دینی و معرفتی به خرج داده می شود، جای تقدیر دارد و این مساله‌ای کاملا دلی است و باید دید که آثار جشنواره حاوی چه نکات و دیدگاهی است. اما به طور کلی برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» را به دلیل موضوع ارزشمند امام حسین(ع) می پسندم که مساله بسیار مهمی است.

وی درباره قصور صورت یافته در نزد مسئولان و هنرمندان برای ثبت حادثه گرانقدر عاشورای حسینی گفت: متاسفانه توجه کم مسئولان فرهنگی باعث شد که درباره موضوع مهمی مانند عاشورا کمتر کار شود و در این میان شاهد کم کاری های بسیاری هستیم. همین مساله باعث شده که هنرمندانی که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند، نتوانند به راحتی کار کنند، چرا که وقتی چند ماه برای تولید اثر سینمایی یا تجسمی وقت صرف می‌شود، نیاز است به لحاظ مالی هم مورد حمایت قرار بگیرد. اگرچه کار کردن در این موضوع فراتر از مسائل مالی ارزش دارد.

تصویرگر تابلوهایی برای شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی و حاج احمد متوسلیان، آثار عاشورایی‌اش را روضه خوانی تصویری عاشورا دانسته و درباره تاثیر جشنواره ای مانند «چهلچراغ» گفت: باید چنین جشنواره‌ای برگزار و براساس آثار به نمایش درآمده درباره آثار صحبت شود؛ اما همین که چنین جشنواره ای با موضوع امام حسین(ع) و عزاداری ها برگزار می شود، جای تقدیر دارد.
گفتنی است؛ روح الامین آثار عاشورایی با عناوین «مقتل» درباره شهادت امام حسین (ع)، «جوانان بنی ‌هاشم»، «شیرین ‌تر از عسل» درباره حضرت قاسم بن الحسن(ع)، «حضرت علی‌اکبر (ع)»، «علقمه»، «آتش پرستارم بود» درباره امام سجاد (ع)، «سقا» درباره حضرت ابوالفضل (ع) و «خرابه شام» را به تصویر درآورده است و جدیدترین فعالیتش، نقاشی از دقایق پایانی زندگی امام حسین (ع) است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار