ابراهیم فروزش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«چهلچراغ» فرصتی برای پرداخت هنرمندانه به عاشوراست

وجود جشنواره ای براساس اتفاقات و محتوایی مرتبط با حضرت امام حسین(ع)، ارزشمند است و دستمایه خیلی خوبی برای فیلمسازان ایرانی و مخاطبان ماست.

ابراهیم فروزش کارگردان و فیلمساز سینمای کودک و نوجوان ضمن استقبال از برگزاری جشنواره‌ای با محوریت امام حسین(ع)، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  وجود جشنواره ای براساس اتفاقات و محتوایی مرتبط با حضرت امام حسین(ع) همراه با ارزش و اعتبار است و دستمایه خیلی خوبی برای فیلمسازان ایرانی و مخاطبان ماست که نه تنها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بلکه در همه روزهای سال به فکر تفکر حسینی و فرهنگ عاشورا باشند. این بستگی به فیلمسازانی دارد که از نظر محتوایی به ارزش های این قضیه پی ببرند و تنها به فکر راه اندازی حرکتی نمایشی نباشند. من معتقدم کسی که پیرو این نگاه باشد و آن را در هنر دنبال کند، به سراغ درک و دریافت مفاهیم عاشورایی خواهد رفت و در جستجوی ترسیم این فرهنگ و دلدادگی های مردم خواهد بود.

وی در خصوص حضور موثر جوانان و قالب مردمی جشنواره «چهلچراغ» اظهار داشت: باید دید جوانان شرکت کننده در این جشنواره تا چه حد به عمق این مفاهیم دینی پی می برند و آن ها را به لحاظ هنری بازتاب می دهند. در نهایت شکافتن این مساله مهم که دلیل وقوع عاشورا چه بوده است، کاری است بسیار سخت و گرانبها. جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ»حرکت تازه ای در سینماست و نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغات جهت جا افتادن میان هنرمندان دارد و از این بابت نیاز به فرصتی برای تثبیت جایگاه این جشنواره هست و بخش مهمی از این اثبات با توجه به سطح آثار جشنواره در نخستین دوره به وجود می آید که امیدوارم همراه با موفقیت باشد. 

وی چشم انداز جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» را مثبت دانست و در ادامه گفت: خیلی خوب است که فیلمسازان جوان و همه افراد می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند اما نیاز به فرصت چند ساله ای است تا جشنواره «چهلچراغ» جا بیفتد و مورد استقبال همگانی قرار بگیرد.مثلا برای جشنواره ای مانند فیلم مقاومت پس از چند دوره، امسال عنوان کردند که استقبال قابل توجهی از سوی هنرمندان به عمل آمده است که این مساله به مرور شکل گرفته است. من فکر می کنم امسال برای جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» فرصت مهمی است و از سال آینده می توان براساس نتایج حاصله به نتایج ارزنده ای رسید و امیدوارم این اتفاق برای مخاطب رخ دهد و جشنواره پس از مطرح شدن در جهت مضامین مورد نظر مردم توفیق یابد، چرا که جوانان بسیاری علاقه‌مند هستند در این رویداد هنری حضور داشته باشند و درباره چنین موضوعی فیلم بسازند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.